۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امام جمعه جهرم:

میزان تحقق طرح‌ها و وعده‌های دولت در سالگرد انتخابات بررسی شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
امام‌جمعه جهرم گفت: مناسب است در سالگردهای پیروزی انتخابات، میزان موفقیت طرح‌ها و ایده‌ها بررسی شود.
حجت الاسلام دژکام امام جمعه جهرم
حجت الاسلام دژکام امام جمعه جهرم
حافظ نیوز/ حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: در سالگردهای پیروزی انتخابات که بر پا می‌کنید، ببینید دولت چقدر به وعده‌هایی که داده است عمل کرده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، افزود: به میهمانی خدا نزدیک می‌شویم و در این روزهای آخر شعبان باید خود را برای ورود به رمضان آماده کنیم و توجه داشته باشیم که ایام روزه‌داری نیز به‌سرعت خواهد گذشت و باید کاری کنیم که این روزه فردای قیامت به دادمان برسد.

دژکام در مورد 27 خرداد روز جهاد کشاورزی و سالروز صدور پیام امام در سال 58 و تشکیل جهاد سازندگی اضافه کرد: امسال روز جهاد کشاورزی با روز جهانی بیابان‌زدایی متقارن شده است که بنده ضمن تشکر و تقدیر از کسانی که در جهرم تلاش کردند باید بگویم جهرم امروز قطب کشاورزی کشور است و مصداق حرف من بیش از یک‌میلیون تن تولید محصول باغی در این شهر است که این چیزی جز توانایی و زحمت کشی باغداران و زارعان جهرم نیست.

خطیب نماز جمعه جهرم تصریح کرد: اگر نتوانیم آب فراهم کنیم، شهرمان به بیابان تبدیل می‌شود و وقتی به مسئولان می‌گویم فکر آب برای جهرم باشید از خلیج‌فارس یا هر جای دیگری به ما می‌گویند باید تغییر فرهنگ مصرف آب و تغییر الگوی کشت و لازم است.

وی با تأکید بر این‌که رسیدگی به مشکلات کشاورزی جهرم نیاز به یک تدبیر ملی دارد، بیان کرد: تغییر فرهنگ مصرف آب کشاورزی و الگوی کشت، زمان‌بر است و نمی‌شود معیشت مردم را معطل گذاشت و من از مسئولان می‌خواهم جهاد کشاورزی جهرم را به یک اداره کل تبدیل کنند تا امکان مطرح‌شدن مشکلات در سطحی بالاتر فراهم آید.

دژکام در ادامه با اشاره به 24 خرداد، دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، ابراز داشت: کشور ما 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته و امروز در دنیا هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود در ایران کسی به رأی مردم اعتنا ندارد.

خطیب جمعه جهرم ادامه داد: در همین انتخابات اخیر برگزارکنندگان انتخابات از رقبای آقای روحانی بودند ولی دولت و نظام پای رأی مردم ایستاد که این مایه افتخار کشور ماست.

دژکام یادآور شد: امروز رسم شده است برای هر انتخابات سالگرد و محفلی می‌گیرند و این کار بدی نیست اما باید حواسمان به مطلبی که مولا علی (ع) به مالک اشتر گفت باشد که فرمودند: «ای مالک این رئیس شدن برای تو طعمه نیست و وقتی کسی رئیس می‌شود یعنی امانت‌دار می‌شود» و اگر امانت به دوش کسی افتاد لذت بردن و شادی کردن ندارد و باید به فکر امانت‌داری بود.

امام‌جمعه جهرم در پایان اظهار داشت: بدانید هر کس مسئول شده طعمه نصیب وی نشده است و ذوق زیادی کردن به این سبب، اشتباه هست و در این مجالس و سالگردها باید میزان موفقیت در طرح‌ها و عمل به وعده‌ها موردبررسی دقیق قرار گیرد.

منبع: فارس
کد مطلب : ۷۶۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما