۰
plusresetminus

امام‌جمعه کازرون: مشکلات آب و محیط‌ زیست به تحریم ارتباط ندارد

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
امام‌جمعه کازرون در انتقاد از عملکرد دولت، ارتباط دادن مشکلات بی‌آبی و محیط‌زیست را به تحریم‌ها، بی‌اساس دانست.
امام‌جمعه کازرون: مشکلات آب و محیط‌ زیست به تحریم ارتباط ندارد
حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، تیم مذاکره‌کننده فرزندان انقلاب هستند و ما باید از این افراد حمایت کنیم.
وی ادامه داد: در یک توافق خوب بنابر نظر مقام معظم رهبری، باید تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران به‌صورت یکجا و همزمان حذف و دستاوردهای هسته‌ای کشور حراست شود.
خرسند ادامه داد: برای استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و فنی در امور هسته‌ای نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد و بازرسی‌ها باید در حد عرف بین‌الملل باشد من این‌که مراکز نظامی نباید به‌هیچ‌وجه مورد بازرسی قرار گیرند.
به گفته وی، تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای باید دوجانبه و همزمان بازگشت‌پذیر باشد که در صورت نقص عهد دشمن، ما نیز بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.
امام‌جمعه کازرون با انتقاد شدید از سخنان رئیس‌جمهور که ورود سرمایه، حل مشکل محیط‌زیست، اشتغال، صنعت، آب خوردن مردم و احیای بانک‌ها را به رفع تحریم‌ها مرتبط دانسته بود، تصریح کرد: ما نباید سرنوشت کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره بزنیم و حل همه مشکلات را درگرو رفع تحریم‌ها بدانیم.
خرسند بابیان اینکه این‌گونه سخنان بوی شعار تبلیغاتی می‌دهد و شاید کاربرد انتخاباتی داشته باشد، بیان کرد: ارتباط آب خوردن مردم و رفع تحریم‌ها بر اساس چه منطقی است که برخی آن را مطرح می‌کنند.
وی، گره زدن مشکلات کشور و مطرح کردن این‌گونه سخنان را ناشی از ضعف و انفعال دانست و ابراز داشت: این‌گونه سخنان با آموزه‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و سیره امام راحل و مقام معظم رهبری همخوانی ندارد و خواسته دشمن در مذاکرات را بیشتر می‌کند.
خطیب نماز جمعه کازرون تصریح کرد: مشکلات کشور ناشی از بی‌لیاقتی و سوء مدیریت برخی از مسئولان است و اگر مسئولان بخواهند می‌توانند با تکیه‌بر ظرفیت درونی، بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل‌وفصل کنند.
خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجاهمین سالروز شهادت، شهیدان چهارگانه مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: شهیدان امانی، بخارایی، صفارهرندی و نیک نژاد، در اعتراض به تصویب قانون کاپیتولاسیون، حکم الهی را در حق نخست‌وزیر وقت که این قانون را تصویب کرده بود، جاری کردند و سرانجام در 26 خرداد 1344 به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد این شهدا که آن‌ها را به «نورالله فی ظلمات الارض» تعبیر کرده بودند، گفت: این شهیدان در دوران سیاهی و آکنده از ظلم و ستم طاغوت، احساس تکلیف کردند و با اذن شرعی برخی از علما به‌صورت انقلابی اقدام به اعدام حسنعلی منصور کردند.
امام‌جمعه کازرون همچنین با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی توسط حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 و روز جهاد کشاورزی، اظهار داشت: کشاورزی در کشور ما اهمیت بسیار زیادی دارد و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات کشاورزان، تلاش کنند.
حجت‌الاسلام خرسند در ادامه به تشریح مشکلات کشاورزان پرداخت و عنوان کرد: عدم بازاریابی مناسب، مکانیزه نبودن کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و لزوم حذف واسطه‌های کشاورزی ازجمله مسائل مهم در حوزه کشاورزی هستند.
وی بابیان اینکه امروزه در عرصه اقتصاد مقاومتی، کشاورزی حرف نخست را می‌زند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد کشاورزی جایگاه اصلی خود را به دست آورد و شغل کشاورزی، شغلی مقدس به شمار آید.
منبع: فارس
کد مطلب : ۷۶۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما