۰
plusresetminus
در نامه جبهه مردمی دفاع از عزت ملی فارس به مدیرکل صدا و سیمای فارس مطرح شد:

چرا صدا و سیمای فارس به مرکزی منفعل و دلخوش به «خوشا شیراز»ها تبدیل شده است؟/ شرايط بررسی مسائل روز کشور و مناظره كارشناسى میان منتقدين و مدافعين روند فعلی مذاكرات هسته ای را فراهم کنید

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۶
جبهه مردمی دفاع از عزت ملی در شیراز، طی نامه ای سرگشاده خطاب به سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، خواستار بازگشایی فضای نقد مهمترین موضوعات حال حاضر کشور در این رسانه شد.
سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس
سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس
به گزارش "حافظ نیوز" گروه موسوم به جبهه مردمی دفاع از عزت ملی در شیراز، طی نامه ای سرگشاده خطاب به سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، خواستار بازگشایی فضای نقد مهمترین موضوعات حال حاضر کشور در این رسانه شد. متن این نامه که در اختیار پایگاه تحلیلی خبری "حافظ" قرار گرفته است به شرح زیر می باشد:

"من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام همین چند روز؛ مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم؛ این مصداق همدلی با مردم است؛ همدلی و هم‌زبانی که ما گفته‌ایم."
بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مداحان اهل بيت عليهم السلام  مورخ 20/1/94

جناب آقاى سهرابى
مدير كل صدا و سيماى مركز فارس
سلام عليكم
بر همگان مشهود و مبرهن است كه پرونده هسته اى جمهورى اسلامى طى سالهاى اخير، يكى از چالش برانگيزترين موضوعات مورد اختلاف ما بين جمهورى اسلامى ايران و دنياى استكبار بوده است. اهميت حفظ اصل فناورى هسته اى و دستاوردهاى دانشمندان جوان كشور از طرفى و نيز از آن مهم تر، اصل اساسى عدم پذيرش فشارهاى دست مقابل و حفظ استقلال كشور  بر هيچ كس پوشيده نيست. همه اينها در شرايطى است كه طرف مقابل با زياده خواهى و قلدرمآبى با وجود مذاكراتى كه سابقه آن از يك دهه نيز فراتر رفته است، بر تهديدات نظامى خود نسبت به نظام، سال به سال افزوده و جالب تر اين كه چنين حجمى از تهديد زمانى شدت مى گيرد كه از درون استقبال بيشترى نسبت به مذاكرات توسط طرف مقابل حس مى شود.
تجربه قرداد ژنو به وضوح نشان داد كه طرف مقابل بدعهد و غير قابل اعتماد است و در حالى كه جمهوری اسلامی به تمامى تعهدات خود پايبند بوده است، طرف مقابل اراده اى بر لغو همان چند مورد از تحريم هاى مورد توافق را نیز نداشته است. متأسفانه صرف نظر از سوابق و با وجود همين تجربه نزديك، در درون كشور اصرار بى منطق جماعتى بر "توافق به هر قيمت" بسيار نگران كننده است و نيز صداى منتقدانه همدلان و همزبانان دولت نيز در ميان فريادهاى جنون آميز جماعت علاقه مند به "توافق به هر قيمت" گم شده و شنيده نمى شود. تأسف بيشتر آنجاست كه مسئولين دولتى، در زاويه با خواست رهبرى معظم، به جاى روشنگرى و تشريح وقايع مذاكرات، روند مخفى كارى در پيش گرفته و مردم را نامحرم فرض مى كنند. با وجود همه اين بى تدبيرى ها و بى توجهى مسئولين نسبت به خواست رهبرى عزيز، خوشبختانه رسانه ملى با عبور از سياست گذشته خود در راستاى حذف منتقدين دولت كنونى، پس از اتفاقات لوزان اندک مجالى در اختيار منتقدين رويكرد سياست خارجه دولت جهت روشنگرى فضاى مبهم امروز مذاكرات، در قالب پخش مناظرات كارشناسى فراهم كرده است. البته مركز فارس چون گذشته همواره، مركزى بى اثر و منفعل در قبال اتفاقات روز كشور است و امروز اين رسانه ى استانى، بجاى پرداختن به مهم ترين موضوع اين روزهاى كشور، جولانگاه "شهين ها و مهين ها" و "بهرام ها و بايرام ها" ست و دل خوش به "خوشا شيراز"ها. با وجود همه اين كم كارى ها، انتظار مى رود تا اين مركز، انفعال گذشته خود را جبران كند تا فردا روز، مديون يكايك مردم عزيز استان نباشد.
جبهه مردمى دفاع از عزت ملى، به پشتوانه مردم فهيم استان، از حضرتعالی مطالبه جدی و به حق دارد تا حداقل به تبع سياست فعلى سازمان در بُعد كشورى و نيز  جبران مافات، در همين زمان باقى مانده به وظیفه قانونی خود عمل کرده و  شرايط پخش زنده جلسات و مناظرات كارشناسى را با حضور منتقدين و مدافعين روند فعلى مذاكرات، فراهم آورد. هم چنين اين جبهه، آمادگى خود را جهت حضور نمايندگان منتقد خود، در قالب هر گونه مناظره كارشناسى با هر شخصيت حقيقى و حقوقى در سطح استان و کشور اعلام مى كند.
والسلام على من اتبع الهدى
جبهه مردمی دفاع از عزت ملی
 
کد مطلب : ۷۶۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما