۰
plusresetminus

مددکاران اورژانس اجتماعی ضابط قضایی می شوند

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش اعتبارات مربوط به کاهش و اجرای برنامه‌های آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی خبر داد و گفت: هنوز مددکاران اورژانس اجتماعی به عنوان ضابط قضائی معرفی نشده‌اند.
 به گزارش حافظ، ولی‌الله نصر افزود: اعتبارات دفتر آسیب‌های سازمان بهزیستی به نسبت سال گذشته افزایش یافته، بطوریکه اجرای برنامه‌هایی مانند ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به کودکان کار و خیابان، کاهش آسیب های ناشی از طلاق، اعتیاد و... به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: در مجموع اعتبارات بخش دفتر آسیب‌ها به همراه حقوق پرسنل ۱۴۰ درصد رشد داشت که ۲۵ میلیارد تومان حقوق پرسنل از آن کم و مابقی برای جلوگیری و کنترل و کاهش آسیب اختصاص یافت. این در حالی است که سال گذشته حقوق پرسنل اورژانس و سایر بخش‌‌های دفتر از اعتبارات کلی ما پرداخت می‌شد.
مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد وضعیت مددکاران اورژانس اجتماعی نیز گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته قرار بود این مددکاران به عنوان ضابط قضایی معرفی شوند تا بهتر بتوانند برای جلوگیری از آزارها، به خانه‌های آسیب‌دیدگان ورود پیدا کنند اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
نصر از همکاری قوه قضاییه خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و در مواقعی که برای ورود به خانه‌ها دچار مشکل می‌شویم، از حکم قضایی برای ورود مددکاران استفاده می‌کنیم.
وی از گسترش فعالیت‌های اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری قرار است پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در تمامی استان‌ها گسترش پیدا کند و با افزایش تعداد این پایگاه‌ها، ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان نیز بیشتر می‌شود.
به گفته مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها در مورد آسیب‌های مختلف می‌تواند از شیوع آن در جامعه جلوگیری کند و در این راستا سازمان بهزیستی اقدامات آموزشی خود را در محلات و مناطق مختلف آغاز کرده که تا پایان سال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
کد مطلب : ۷۸۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما