شعله ور شدن تنور داغ انتخابات در محافل سیاسی؛

«نخستین گمانه زنی ها» پیرامون نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در شیراز/ قسمت نخست: «اصولگرایان» چگونه می آیند؟

3 تير 1394 ساعت 16:52

در حالی که امروز آخرین مهلت استعفای مسئولان دولتی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، برخی خبرها حاکی از شتاب گرفتن روند تعیین نامزدها توسط جریانات و احزاب سیاسی در استان فارس است.


به گزارش "حافظ نیوز" در حالی که امروز آخرین مهلت استعفای مسئولان دولتی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، برخی خبرها حاکی از شتاب گرفتن روند تعیین نامزدها توسط جریانات و احزاب سیاسی در استان فارس است.
بر این اساس بر مبنای اخبار واصله، گروه ها احزاب و جریانات سیاسی اصولگرا در شهرستان شیراز تصمیم گرفته اند در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی با یک لیست واحد شرکت کنند که در این باره، بررسی ها و گمانه زنی ها در خصوص نامزدهای احتمالی همچنان ادامه دارد.
در این بین، از میان نامزدهای احتمالی حاضر در لیست نهایی اصولگرایان شیراز می توان به افراد زیر اشاره کرد:
دکتر جعفر قادری نماینده کنونی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی که به عنوان یکی از اقتصاددانان برجسته مجلس شورای اسلامی شناخته می شود به احتمال فراوان در لیست نهایی و مشترک جریانات اصولگرای استان فارس حضور خواهد داشت.
مهندس سید حسین ذوالانوار نماینده کنونی مردم شیراز و عضو کمسیون صنایع مجلس نیز از جمله اشخاصی است که به احتمال فراوان مجددا باز هم در انتخابات مجلس نامزد خواهد شد و در لیست نهایی اصولگرایان قرار خواهد گرفت.
دکتر شاهین محمد صادقی نماینده و عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یکی از پزشکان حاضر در کشتی اعزامی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یمن نیز از دیگر گزینه هایی است که احتمال می رود از حوزه انتخابی شیراز نامزد شده و در لیست نهایی اصولگرایان قرار گیرد.
مهندس سید محمدرضا رضازاده استاندار سابق فارس و معاون کنونی وزیر نیرو نیز دیگر گزینه های احتمالی اصولگرایان شیراز برای حضور در انتخابات می باشد.
حاج حسین روزیطلب مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان فارس و دبیر اسبق حزب موءتلفه فارس نیز از دیگر اشخاصی است که این روزها به عنوان یک گزینه مطرح برای حضور در لیست نهایی اصولگرایان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
و اما ابراهیم عزیزی، فرماندار سابق شیراز و رئیس سازمان بسیج سازندگی کل کشور که برای حضور در انتخابات از سمت خود استعفا داد، دیگر گزینه احتمالی است که احتمال می رود در لیست نهایی اصولگرایان برای انتخابات مجلس قرار گیرد. البته حضور وی در تشکل حامیان احمدی نژاد طی چند وقت اخیر شائبه هایی را ایجاد کرده که مشخص شدن نتیجه حضور و یا عدم حضور وی در لیست نهایی اصولگرایان شیراز را باید به زمان سپرد.
و اما از گزینه های جریانات و گروه های اصولگرا که بگذریم، می توان به گزینه های مستقلی اشاره کرد که داعیه اصولگرایی داشته اما در بین گروه ها و جریانات اصولگرای شیراز جایگاهی ندارند.
در این میان، می توان به اشخاصی چون دکتر سید احمدرضا دستغیب نماینده کنونی مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دکتر ضرغام صادقی دیگر نماینده مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه مجلس اشاره کرد که با توجه به احتمال بالای عدم حضور آنها در لیست جریانات اصولگرای شیراز، احتمال تشکیل ائتلاف دو یا چند نفره آنها نیز وجود دارد.
از دکتر علی احمدی نماینده سابق ممسنی و همچنین محمد باقر کشفی مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز فارس و همچنین سردار سجادیان فرمانده سابق نیروی انتظامی فارس نیز از دیگر گزینه های احتمالی مطرح و مستقل برای حضور در انتخابات مجلس نام برده می شود.
همچنین احتمال حضور دکتر فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در انتخابات مجلس از حوزه شیراز نیز وجود دارد.
با این حال، همانگونه که اشاره گردید تا زمان برگزاری انتخابات مجلس هنوز فرصت زیادی باقیمانده و جدی ترین و دقیق ترین احتمالات در این باره، در ماه های منتهی به انتخابات امکان پذیر خواهد بود. در همین راستا نیز غلام مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و سخنگوی سابق ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان شیراز نیز در این باره تاکید می کند لیست نهایی جریانات و گروه های سیاسی اصولگرا در شیراز بهمن ماه اعلام خواهد شد.

در ادامه خواهید خواند...
قسمت دوم: «اصلاح طلبان» چگونه می آیند؟


کد مطلب: 7833

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/7833/نخستین-گمانه-زنی-پیرامون-نامزدهای-احتمالی-انتخابات-مجلس-شیراز-قسمت-نخست-اصولگرایان-چگونه-می-آیند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir