۰
plusresetminus

ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی یکی از ارکان جدی اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان فارس گفت: توجه به مقوله کیفیت یکی از ارکان جدی اقتصاد مقاومتی است و ارتقاء کیفی پروژه‌ها می‌تواند نقشی مؤثر در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.
به گزارش حافظ به نقل از روابط عمومی اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان فارس، حسن شبانی اظهار داشت: موضوع کیفیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع مختلف و از ارکان مهم توسعه است.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک فارس بیان داشت: در بسیاری از موارد افراد در پروژه‌های مختلف به موضوع کیفیت توجهی ندارند که این امر زمینه‌ساز مشکلاتی می‌شود.
وی گفت: موضوع اهمیت به مقوله کیفیت نیازمند یک فرهنگ‌سازی جدی در سطح جامعه است و بدون توجه به کیفیت نمی‌توان در مسیر توسعه قدم برداشت.
شبانی افزود: در بسیاری از موارد افراد در برخورد با پروژه‌های مختلف به کیفیت مصالح توجه ندارند و همین امر شاید منجر به بروز معایبی شود.
این مسئول تصریح کرد: توجه به مقوله کیفیت یکی از ارکان جدی اقتصاد مقاومتی است و ارتقاء کیفی پروژه‌ها می‌تواند نقشی مؤثر در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.
دولت مباحث کیفی را فدای اهداف سیاسی نمی‌کند
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک فارس با بیان اینکه دولت مباحث کیفی را فدای اهداف سیاسی نمی‌کند خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید مقوله کیفیت به‌عنوان یک اولویت مطرح است.
وی بیان کرد: امروز دیگر کیفیت پروژه‌ها فدای افتتاح پروژه‌ها و زمان و سرعت‌بخشی به افتتاح آن‌ها نمی‌شود و دولتمردان به مقوله کیفیت اهمیت فراوان می‌دهند.
شبانی ادامه داد: باید این فرهنگ ایجاد شود که هنگامی مسئولان از پروژه‌ها بازدید می‌کنند به مباحث کیفی پروژه بیش از زمان افتتاح آن بها دهند.
وی یادآور شد: در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری سال همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شده است باید موضوع کیفیت نهادینه شود و مردم و دولت درصدد درک بهتر زبان یکدیگر در راستای خدمت‌رسانی بهتر شوند.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک فارس گفت: در دو سال گذشته شاهد اقدامات مناسبی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقا کیفیت بوده‌ایم.
کد مطلب : ۷۸۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما