۰
plusresetminus

رده سومی دانشگاه «شیراز» و «علوم پزشکی شیراز» در جدول بهترین دانشگاه های جامع و علوم پزشکی ایران/ دانشگاه صنعتی شیراز در رتبه هفتم جای گرفت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ترتیب رتبه‌های نخست مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی اصفهان بوده است.
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که یک‌سوم دانشگاه‌های برتر کشور در این حوزه را تشکیل می‌دهند، به ترتیب رتبه‌های نخست مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی اصفهان بوده است.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز، موسسه پاستور ایران، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی کرمان و بقیة‌الله (عج) در رده بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانی در یک درصد برتر دنیا رتبه‌بندی شده‌اند.
در میان دانشگاه‌های جامع کشور نیز نام 12 دانشگاه ازجمله دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، رازی، بوعلی سینا، کاشان، یاسوج، شهید باهنر کرمان، ارومیه و سمنان مطرح ‌شده است.
همچنین برترین دانشگاه‌های صنعتی کشور که در زمره یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا رده‌بندی‌ شده‌اند، دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، علم صنعت ایران، خواجه‌نصیرالدین طوسی، صنعتی بابل و صنعتی شیراز بوده‌اند.
این دانشگاه‌ها بر اساس تعداد استنادهایی که در 10 سال گذشته دریافت کرده‌اند، انتخاب‌ شده‌اند و این فهرست به‌صورت دو ماه یک‌بار روزآمد شده است، به صورتی که با ارزیابی مرتب دانشگاه‌ها، در صورت عدم کسب حدنصاب امتیاز، حذف شده‌اند.
بر همین اساس برای انتخاب مؤثرترین‌ها، تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی دنیا برحسب میزان اثرگذاری آن‌ها مشخص و رده‌بندی شده و در گام بعدی یک درصد برتر که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده، انتخاب و معرفی می‌شوند که با تلاش‌های ایرانیان برای حفظ و ارتقای مرجعیت علمی در دنیا، نام 30 دانشگاه بزرگ کشور در این فهرست می‌درخشد.
کد مطلب : ۷۸۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما