۰
plusresetminus
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس:

خشکسالی و کم آبی در شرق فارس بسیار حاد است/ باغهای جهرم، فسا و داراب یکی پس از دیگری می میرند/ کجای دنیا آب دریا را برای کشاورزی شیرین می کنند؟/ روند باغشهرسازی در فارس باید متوقف شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس از بحران شدید آب و افت سفره های آب زیر زمینی در شرق فارس پرده برداشت و گفت : شهرهای شرق فارس در خط قرمز خشکسالی و بی آبی قرار دارند ، باغ های جهرم ، فسا و داراب اکنون در معرض نابودی جدی قرار گرفته اند.
خشکسالی در فارس
خشکسالی در فارس
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از ایرنا، مهندس حمیدرضا دهقانی روز یک شنبه اظهار داشت : شرایط خشکسالی و کم آبی در استان فارس به ویژه مناطق شرقی بسیارحاد است وعزم عمومی و همگانی و به ویژه مشارکت و همکاری مردم و کشاورزان را برای عبور از این شرایط می طلبد.

وی ادامه داد : اگر سه استان در کشور شرایطی حاد و شکننده در خشکسالی و کم آبی داشته باشند قطعا فارس در ردیف این سه استان قرار دارد، برخی از مناطق شرق فارس حتی در تامین آب شرب نیز مشکل دارند و آبی در فاصله 100 کیلومتری این شهرها یافت نمی شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت : در شهرستان های جهرم ، فسا و داراب شرایط با 10 سال پیش بسیار متفاوت است ، آب در بخشی از شهر فسا نوبت بندی شده و باغ های اطراف این شهر به خشکی می گراید .

دهقانی گفت:شهرستان مرودشت که روزی قطب کشاورزی استان فارس بوده اکنون شرایطی سخت دارد و برای تامین آب آشامیدنی نیز با مشکل مواجه است .

** شیرین کردن آب دریا را رها کنید

وی با بیان اینکه متاسفانه فشارهایی مبنی بر شیرین کردن آب دریا و استفاده از آن دراستان فارس وجود دارد گفت: هیچ جای دنیا آب دریا را برای کشاورزی شیرین نمی کنند، هیچکس نباید به طرح انتقال آب دریا به فارس و شیرین کردن آن و استفاده از ان در بخش کشاورزی چشم داشته باشد.

**باغشهرها و مصیبت

دهقانی با بیان اینکه روند باغشهرسازی در فارس باید متوقف شود گفت : متاسفانه در برخی از مناطق حتی در روی کوه ها و تپه ها نیز باغ احداث شده است ، باغداران پشت چهره افراد بی بضاعت پنهان شده اند و به بهانه معیشت این باغ ها را به وجود آورده اند در حالی که این ها افرادی بی بضاعت نیستند .
کد مطلب : ۷۹۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
امراله مهماندوست
feedback
Iran, Islamic Republic of
دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان …بپردازد یا بپردازند این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت بزرگ ایران