۰
plusresetminus
متن و حاشیه یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز؛

«عباس افراسیابی» عضو جدید شورای شهر شیراز شد/ مخالفت شورانشینان با اجرای فاز سوم قطار شهری شیراز/ شهردار شیراز: محاسبه عوارض شهری به صورت متر مربعی خواهد شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۳
بعد از ظهر روز دوشنبه هشتم تیر ماه سال جاری یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با آئین تحلیف عباس افراسیابی به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" بعد از ظهر روز دوشنبه هشتم تیر ماه سال جاری یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با آئین تحلیف عباس افراسیابی به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
لازم به ذکر است که آئین تحلیف عباس افراسیابی کشکولی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر شیراز پس از استعفای بهرام پارسایی رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت برگزار شد.
در این جلسه علاوه بر قدردانی از فعالیت هایی پارسایی، مسئولیت های این عضو سابق شورای شهر به افراسیابی کشکولی سپرده شد؛ البته تصمیم‌گیری درباره ریاست کمیسیون گردشگری و زیارتی به مشورت در هیئت رئیسه شورا موکول شد.
رئیس سابق کمیسیون گردشگری و زیارتی در آخرین سخنان خود در شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولیتی که مردم بر دوش بنده گذاشته بودند به فردی واگذار شده که با امور شهری آشنایی دارد و دارای سابقه فعالیت در شهرداری است.
پارسایی علاوه بر شرح دادن برخی از فعالیت هایش در دو سال اخیر عنوان کرد: هرچند تلاش در راستای اعتلای شهری همچون شیراز کار چندان ساده‌ای نیست و به طور حتم فعالیت‌های اینجانب نیز نواقص و کاستی‌هایی داشته است اما آنچه اکنون رضایت خاطر نسبی از عملکرد دو ساله خود در شورا را برایم رقم می‌زند تلاش برای تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در نخستین روزهای آغاز به کار شورای چهارم است.
وی بر اهمیت مبحث گردشگری و بزرگی ظرفیت این مقوله در استان فارس تأکید داشت و گفت: فعالیت‌های این کمیسیون می‌تواند کمکی برای توسعه گردشگری و همین طور برطرف کردن مشکلات اقتصادی شهروندان شیرازی و مردم استان فارس باشد.
به گفته پارسایی مصوباتی همچون اعمال معافیت‌هایی در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سبب جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری از جمله حضور بیش از 30 متقاضی برای ساخت هتل در بافت تاریخی شیراز شده است که کمیسیون گردشگری و زیارت در عمر کوتاه خود تاکنون توانسته است با بهره‌گیری از مشاوره و همفکری فعالان گردشگری علاوه بر ایجاد انگیزه در آنها، در پیشبرد هرچه بهتر و اصولی‌تر امور و مصوبات کمیسیون بهره گیرد.
رئیس سابق کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اهمیت نقش این کمیسیون عنوان کرد: احیاء و زنده کردن ظرفیت های مختلف تاریخی بدون شک در آینده سبب جذب گردشگر و ایجاد هزاران فرصت شغلی برای فرزندان این شهر می‌شود.

شهردار شیراز: محاسبه عوارض در شهر شیراز به صورت مترمربعی خواهد بود
پاک فطرت شهردار شیراز نیز در این جلسه از تعدیل عوارض ساخت و ساخت در شیراز خبر داد و عنوان کرد:
محاسبه عوارض در شهر شیراز به صورت مترمربعی خواهد بود چرا که شهروندان به راحتی می توانند آن را محاسبه کنند و همین طور امکان هیچ گونه تصرف در آن وجود نخواهد داشت؛ با توجه به این مصوبه جدید نرخ عوارض به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه ظرفیت تراکم از 28 به 25 تعدیل شده است.
به گفته این مسئول محاسبه عوارض شهری شیراز با حضور استاندار فارس و مقامات دیگر مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا به تأیید رسیده است.
لازم به ذکر است که عوارض مصوب شهرداری شیراز تا پایان سال جاری به همین منوال است که در نهایت انبوه سازان می توانند از این فرصت استفاده بهینه بکنند.پاک فطرت گفت: شهرداری شیراز در مناطق 10 گانه آماده امضای توافق‌نامه با سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های مختلف شهری است.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اجرای فاز سوم خط یک قطار شهری شیراز مخالفت کردند
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز عصر روز دوشنبه هشتم تیر ماه سال جاری دلیل مطرح شدن پیشنهاد اجرای فاز سوم مترو را نبود امکان صدور مؤافقت نامه کشوری دانست و گفت:
اجرای فاز سوم خط یک قطار شهری شیراز از پل مالی آباد تا شهرک گلستان به تصویب کمیسیون حمل و نقل رسید.
اسدالله حاجی زمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز به توسعه خط یک مترو در فاز سوم اشاره کرد و گفت: ساخت قطارشهری به دلیل تراکم جمعیتی شیراز به سمت شمال غرب و شهرک‌هایی که در این منطقه ایجاد شده است.
به گفته وی قطار شهری شیراز مجوز اجرای همزمان دو خط قطار شهری را بیشتر ندارد و با توجه به ضرورت توسعه غربی برای مترو، پیشنهاد مطرح شده مبنی بر این بود که طرح مربوطه با تامین منابع اعتباری دنبال شود.
همچنین حاجی زمانی اینگونه ادامه داد: مسیر فاز سوم خط از پل بصیرت تا شهرک گلستان به طول 11.7 کیلومتر و ادامه آن به شهر صدرا است، لازم به ذکر است که بیشتر مسیر به صورت روباز است و هزینه کمتری نسبت به تونل مترویی دارد.
شهردار شیراز نیز از مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرای فاز سوم از خط یک خبر داد و گفت: این مکاتبه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.
علیرضا پاک‌فطرت به تأثیر صرفا مؤافقت شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص گرفتن مصوبه اجرای فاز سوم از خط یک قطار شهری اشاره کرد و افزود: پس از تصویب اجرای طرح مذکور اولویت با اجرای فاز دوم از خط یک متروی شیراز و تکمیل نهایی آن است.
در انتها نمایندگان مردم در یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تکمیل نشدن خط یک متروی شیراز با اجرای فاز سوم از خط یک مترو نیز مخالفت کردند.
کد مطلب : ۷۹۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما