۰
plusresetminus
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس:

ذکر خدا، انسان را از نفاق نجات می دهد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: یکی نتایج ذکر خدا، نجات انسان از نفاق و دورویی است.
به گزارش "حافظ نیوز" حجت الاسلام حسین ملک مکان صبح امروز در سومین جلسه اخلاق که  به همت ناحیه بسیج دانشجویی و سپاه عشایر استان فارس صبح برگزار شد، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان چون توجه به خدا داریم کمتر گناه می کنیم.
وی، ذکر خدا را از جمله سخت ترین تکالیف الهی دانست و افزود: کسی که دائم الذکر است بیشتر به رعایت احکام الهی مقید می شود و وقتی با حلال و حرام خدا روبرو می شود خودش رادر مقابل حرام حفظ می کند که در ماه مبارک رمضان این مصداق بیشتر نمود پیدا می کند.
رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس  در ادامه  به مقایسه انسان در ماه مبارک رمضان با دیگر ماههای سال پرداخت و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چون توجه قلبی و زبانی بیشتری نسبت به خدا داریم،کمتر گناه می کنیم.
ملک مکان، بصیرت و روشنی دل را یکی از نتایج ذکر و یاد خدا عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی انسان در غبار حق و باطل قرار می گیرد، ذکر خدا دل را صفا و جلا می دهد و باعث می شود تادر این غبار حق را به روشنی ببیندو آن را از باطل تشخیص دهد.
وی تصریح کرد: یکی از نتایج ذکر اینست که انسان را از نفاق و دورویی نجات می دهد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس  اضافه کرد: با توجه به فرمایش امام صادق (ع) که هرچیزی یک محدودیتی دارد اما قرآن نسبت به ذکر خدا هیچ محدودیتی را مشخص نکرده است.
وی بیان داشت: تلاوت قرآن و ذکر الهی دو مقوله ای است که هر میزان در روی زمین از خدا یاد کنید خدا نیز در آسمان از شما یاد می کند.
انتهای پیام/
 
 
کد مطلب : ۷۹۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما