۰
plusresetminus

۷۵ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس مورد پایش قرار گرفت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای کنترل خشکیدگی بلوط در جنگل‌های این استان گفت: ۷۵ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس مورد پایش قرار گرفته است.
به گزارش حافظ نیوز مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای کنترل خشکیدگی بلوط در جنگل‌های این استان اظهار داشت: 75 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس مورد پایش قرار گرفته است و 15 گروه پایش بر عرصه‌های اصلاح شده برای جلوگیری از بروز دوباره آفت نظارت می‌کنند.
وی با بیان اینکه خشکیدگی بلوط از سال 86 در دشت برم کازرون مشاهده شد، گفت: از همان سال برنامه‌های مطالعاتی برای مقابله با این آفت آغاز و در سال 89 طرح اصلاحی شروع شد و این آفت در 26 هزار هکتار از دشت برم کنترل شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: کف‌بری درختان آسیب‌دیده، حرس موضعی، بذرکاری و نهال‌کاری از جمله اقداماتی است که انجام شده و امروز این آفت در استان فارس به طور کامل کنترل شده است اما در برخی نقاط به صورت پراکنده دیده می‌شود.
بوستانی بیان کرد: جنگل‌های بلوط ممسنی و جنگل‌های کوهمره سرخی از جمله مواردی است که به طور نادر این آفت مشاهده شده است که برای مقابله با آن اقدامات لازم انجام شده است.
وی با اشاره به همکاری محیط زیست استان برای کنترل این آفت خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی برای کارکنان محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شده تا در صورت مشاهده آفت در مناطق مختلف برای کنترل آن اقدام کنند.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس تصریح کرد: خشکسالی یکی از عوامل اصلی ایجاد خشکیدگی بلوط در جنگل‌های استان فارس است چراکه سبب ضعیف شدن گیاه در مقابل آفات و امراض می‌شود.
کد مطلب : ۸۰۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما