۰
plusresetminus

موزه تخصصی نی‌ریز شهریورماه افتتاح می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: موزه تخصصی نی‌ریز تا آخر شهریورماه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
به گزارش حافظ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، دکتر مصیب امیری با بیان اینکه در راستای مصوبات سفر هیئت دولت به فارس، در حال حاضر تکمیل پنج موزه تخصصی در این استان در حال انجام است اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موزه تخصصی نی‌ریز تا آخر تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی هم‌اکنون موزه‌های نورآباد، پاسارگاد، نی‌ریز، موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر در حال ساخت است که بهره‌برداری از این موزه‌های تخصصی ظرف مدت یک تا دو سال دیگر صورت می‌گیرد.
امیری در حاشیه بازدیدش از موزه نی‌ریز روند اجرایی این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: موزه نی‌ریز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه ساختمان موزه دو طبقه و در کنار آرامگاه احمد نی‌ریزی در حال ساخت است، افزود: مساحت محوطه این موزه 6 هزار و 522 مترمربع و شامل یک گالری 300 متری، دو اتاق کنفرانس یا آمفی‌تئاتر، اتاق خزانه و اتاق‌های اداری و راهروهای مختلف با کاربری گالری و محوطه بیرونی این موزه شامل سه آب‌نما است.
وی افزود: ساختمان این موزه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 24 مترمربع است.



منبع:فارس
کد مطلب : ۸۰۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما