۰
plusresetminus
رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز:

باید فکری به حال پدیده مُهر فروشی مهندسان ساختمانی کرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
رئیس کمیسیون عمران در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامي شهر شیراز با اظهار اینکه باید در مورد پدیده مُهر فروشی مهندسان ساختماني، فكري كرد، گفت: پديده مهر فروشي در ديگر صنوف نیز متداول است.
به گزارش«حافظ نیوز»، رئیس کمیسیون عمران در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامي شهر شیراز با اظهار اینکه باید در مورد پدیده مُهر فروشی مهندسان ساختماني، فكري كرد، گفت: پديده مهر فروشي در ديگر صنوف نیز متداول است.
رضا محمدیان با تاكيد براينكه ساختمان در شهرها و کشورهای پیشرفته یک سرمایه ملی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بايد ساخت و سازها فقط توسط افراد متخصص و شركت‌ها اجرايي شود.
وی افزود: با توجه به اینکه دولت‌ها و مهندسان هر کشور روزانه سعی می‌کنند به عمر ساختمان‌های احداثی اضافه کنند.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر شیراز متوسط عمر ساختمان را در کشورهای اروپایی حدود 80 تا 90 سال دانست و گفت: متاسفانه در ایران به دلیل استفاده نكردن از مصالح استاندارد و ساخت و ساز توسط غیرمتخصصان و دیگر موارد، عمر ساختمان حدود 30 تا 40 سال است و این در حالی است که معماری سنتی و بناهای تاریخی ایران که قدمت چند صدساله و برخی بالای هزارسال دارند زبانزد عام و خاص در دنیا است.
وی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا به واسطه حکم دیوان عدالت استفاده از مهندسان و شرکت مجری در ساخت و ساز به دلیل شکایت شخصی به دلیل احتمالی مهر فروشی مهندسان مجری غیر حرفه‌ای منتفی شده است.
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز درخواست خود را مبنی بر جلب نظر ریاست دادگستری استان و پیگیری تقاضای تجدید نظر در رای صادر شده توسط دیوان را با همکاری نمایندگان مجلس به معاونت عمرانی استانداری، شهردار و ریاست سازمان نظام مهندسی فارس ارائه داد و عنوان کرد: همانگونه که امور پزشکی برای مهندسان ممنوع است باید کار مهندسی و ساخت و ساز هم برای دیگر صاحبان شغل حتی اجرای یک متر زیربنا ممنوع شود و نه اینکه به دلیل خطای یک نفر به جای مجازات او صنعت ساخت و ساز کشور قربانی شود.
 
 
کد مطلب : ۸۱۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما