۰
plusresetminus
در گفتگوی غلام مهدی حقدل رئیس شورای شهر شیراز با «حافظ نیوز» مطرح شد؛

احمدی نگذاشت در فارس برادر مقابل برادر بایستد/ وی نمی تواند در انتخابات مجلس نامزد شود و احتمالا «سفیر» خواهد شد/ فارس استاندار فتنه گر را تحمل نمی کند؛ افراط گرایان فراموش نکنند امت حزب الله با احمدزاده کرمانی چه کرد!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۰
غلام مهدی حقدل گفت: آقای دکتر احمدی در طی دو سال اخیر نقشی را در فارس و شهر شیراز آفرید که به نظر من با توجه به شرایطی که بر کشور و دولت حاکم بود نقش مثبتی بود.
غلام مهدی حقدل
غلام مهدی حقدل
حافظ نیوز/ اشاره استعفای استاندار فارس آن هم در شرایطی کنونی، بدترین خبری بود که می شد برای این روزهای فارس تصور کرد. اتفاقی که سبب می شود این استان همچنان درگیر تزلزل و عدم ثبات مدیریتی در بخش کلان باشد و در شرایطی که چند ماه بیشتر به برگزاری انتخابات مجلس باقی نمانده، استان فارس هنوز استاندار و مسئول برگزاری انتخاباتش را نمی شناسد و از طرفی نمی داند رفع کمبودهای اقتصادی و صنعتی اش را از چه کسی باید مطالبه کند! در همین راستا و به منظور بررسی عملکرد استانداری فارس و آنچه که در آینده برای فارس می توان متصور بود، با غلام مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به گفتگو نشستیم. در ادامه گفتگوی "حافظ نیوز" و غلام مهدی حقدل را می خوانید:

جناب آقای حقدل عملکرد دو سال گذشته استانداری فارس را چگونه ارزیابی می کنید؟
ارزیابی عملکرد استانداری فارس باید در چند حوزه صورت بگیرد. از یک منظر، آقای دکتر احمدی در طی دو سال اخیر نقشی را در فارس و شهر شیراز آفرید که به نظر من با توجه به شرایطی که بر کشور و دولت حاکم بود نقش مثبتی بود و در این مدت اتفاقات خوبی نظیر تعامل، همدلی و همزبانی خوبی بین ایشان و دیگر مسئولان رخ داد. در واقع آقای احمدی نسبت به چند استاندار پیشین خود بیشتر اهل تعامل بود و باید اذعان کرد نوعا استاندارهای استان فارس متاسفانه خیلی اهل تعامل نبوده اند که این مساله در هر دولت و دوره ای اتفاق افتاده است.
به عنوان مثال آقای احمدزاده کرمانی که زمانی استاندار فارس بود، عنوان اصولگرا را یدک می کشید اما بدترین عملکرد را ما از همین فرد شاهد بودیم و فردی که بعد از وی آمد نیز متاسفانه انتظارات را براورده نکرد.
در دولت اصلاحات نیز که در واقع چپ ها بر سر کار بودند تعامل میان استانداری و دیگر مجموعه ها وضعیت به مراتب بدتری داشت ولی باید اذعان کرد آقای احمدی، تعامل کرد و جو استان را آرام نگه داشت و نگذاشت در فارس مجددا برادر در مقابل برادر بایستد.
بنابراین در بررسی عملکرد ایشان طی دو سال گذشته نباید این نکته فراموش شود که ایشان با تعامل کار می کرد و استان از این تعامل سودهای بسیاری برد و در واقع شورا توانست در یک جو خیلی آرام با استانداری کار کند.
در همین مدت، بر اثر تعامل مثبت مجموعه استانداری و شورای شهر شیراز توانستیم بودجه 1500 میلیارد تومانی را در شورای سوم شهر محقق کنیم و همین طور بودجه 2200 میلیارد تومانی در شورای چهارم نیز محقق شد و پس ار آن آماده ایم که از بودجه 2800 میلیارد تومانی شورای شهر برای سالهای آتی نیز دفاع کرده و آن را تصویب کنیم که ماحصل این بودجه مناسب، انجام ده ها کار عمرانی بزرگ در شهر شیراز بوده و خواهد بود.
در واقع در خصوص عملکرد آقای احمدی باید بگوییم ایشان چوب لای چرخ شورای شهر نگذاشت و با اینکه از طیف فکری اصولگرایان نبود ولی ما از وی تا حد بسیاری راضی هستیم چرا که وی حرمت ها را نگه داشت و برای کلام رهبر انقلاب نیز ارزش قائل بود. بنابراین احمدی در این قبیل مباحث استاندار موفقی بود ولی شاید برخی بگویند ایشان در بحث عمرانی ضعیف بوده است. در این خصوص نیز من معتقدم عملکرد و یا توانایی عمرانی آقای احمدی اصلا دیده نشد چرا که پول و اعتبار چندانی به فارس نیامد؛ واقعیت آن است که دولت در شرایط فعلی مثل گذشته منابع مالی خوبی ندارد و مشکلات فراوان نقدینگی و کمبود اعتبارات در حال حاضر گریبانگیر بسیاری از پروژه های عمرانی در سراسر کشور است بنابراین در این شرایط قضاوت درستی در خصوص توانمندی عمرانی ایشان نمی توان داشت.
 
و ایشان نهایتا استعفا دادند و اعلام کردند که برای انتخابات مجلس نامزد خواهند شد
بله درست است اما ایشان نمی توانند در انتخابات مجلس به عنوان نامزد ثبت نام کنند چون باید تا سوم تیر استعفا می دادند که ما اطلاع داریم که استعفای ایشان بعد از این تاریخ بوده است.

درباره استعفای ایشان نظری دارید؟
واقعیت آن است که جریان های افراط گرایی که می خواستند استان را قبضه کنند و در واقع آن را به آتش بکشند با سد احمدی مواجه می شدند. بنابراین جریان افراطی که در واقع متعلق به همان جناح سیاسی اصلاح طلب نیز هست خودزنی کردند و کاری کردند که احمدی استعفا بدهد در حالی که ایشان می توانست باز هم خدمت کند.
 
یعنی ایشان خودشان خواستند استعفا بدهند؟
نه، تصور می کنم شرایط باعث شد که ایشان استعفا بدهند.
البته مطلبی نیز هست که بنده از آقای احمدی شنیدم و آن اینکه طی صحبتی که با آقای ظریف وزیر امور خارجه داشته اند احتمال دارد ایشان به عنوان سفیر ایران به یکی از کشورها اعزام شود و در واقع ایشان کارمند وزارت امور خارجه است البته این مطلب را نیز شنیده ام که ایشان در جایی می گفت دنبال بازنشستگی هستم!

به نظر شما مهمتری ملاک های تعیین استاندار بعدی چیست؟
نخست آنکه همه بدانند فارس استاندار اهل فتنه را تحمل نمی کند، ما همانگونه که در تعامل و همدلی در حد اعلی هستیم و این مساله را در ارتباط با استاندار پیشین به اثبات رساندیم، باید به صراحت بگوییم در دفاع از ارزشها نیز در حد اعلی هستیم و استانداری که سابقه سوء در فتنه ها داشته باشد و قصد حاشیه سازی های مجدد را داشته باشد تحمل نمی کنیم و نباید فراموش شود که در گذشته نه چندان دور، مردمان مومن این خِطّه با استاندار دولت اصولگرای آقای احمدی نژاد که متاسفانه راه انحراف را در پیش گرفت چه برخوردی کردند و چگونه در برابر او ایستادند. بنابراین این واقعه نباید فراموش شود و بهتر است به سمتی حرکت کنیم که همچنان آرامش و تعامل و همدلی در استان حاکم باشد همانگونه که در زمان استانداری آقای احمدی، با اینکه ایشان اصلاح طلب بود اما راه تعامل را در پیش گرفت و در این مدت اتفاقات خوبی نیز رخ داد بنابراین انتظار داریم استانداری منصوب نشود که مجددا التهابات سیاسی آغاز شود؛ البته بعید می دانیم که دولت برای فارس از چنین افرادی برای تصدی استانداری فارس استفاده کند و انتظار داریم استاندار جدید استان فارس با مشورت با مجمع نمایندگان و امام جمعه محترم منصوب شود. دولت محترم باید توجه داشته باشد که استان فارس استانی پیشرو در انقلاب اسلامی بوده و مردمان این استان همواره در صف مقدم دفاع از آرمانها بوده اند بنابراین استانداری که باید برای این استان انتخاب می شود نیز حائز این ویژگی ها باشد.
علاوه بر این، ذکر برخی نکات دیگر نیز حائز اهمیت است از جمله آنکه بهتر است استاندار جدید نیز همچنان بومی باشد و در غیر اینصورت باید شخصی آشنا به فضای فعلی و شرایط استان برگزیده شود، علاوه بر این استاندار جدید استان باید گذشته روشنی داشته باشد که در آن هیچ نشانی از سوء عملکرد در فتنه ها نباشد و از طرفی التزام قلبی و عملی به ولایت فقیه داشته باشد. توصیه دیگری که داریم نیز این است که استاندار سیاسی برای فارس منصوب نشود و استاندار جدید رویکردهای اقتصادی داشته باشد.
کد مطلب : ۸۱۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
كارشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
گزارش عملكرد آقاي حقدل از شهرداري خلاف واقعيت موجود است در حال حاضر شهرداري در پرداخت حقوق كاركنان خود معضل دارد وآقايان شورا همچنان اصرار بر شهردار بودن آقاي پاك فطرت را دارند شهردار موفق و أصول گراي اصفهان كه ١٢سال شهردار بود پس از استيضاح به دليل سياسي به دعوت واصرار شوراي شهر قم بلافاصله شهردار قم مي شود بعد ما مي شنيم ودائم غصه پشرفت اصفهان را مي خوريم و چاي ونسكافه خوردنمان رابا استانداري كه عملكرد عمراني اش صفر بود را جز عملكرد خود ذكر مي كنيم برادر حقدل گر اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي