عملیات یک‌جا کشتی محصولات کشاورزی در شهرستان فسا اجرا شد

17 تير 1394 ساعت 10:32

مدیر جهاد کشاورزی فسا از اجرای عملیات یک‌جا کشتی محصولات کشاورزی برای نخستین بار در ۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان و برداشت حدود ۵ هزار تن هندوانه ارکانیگ از این اراضی خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز بختیار رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: عملیات یک‌جا کشتی محصولات کشاورزی با محوریت اقتصاد مقاومتی برای نخستین‌بار در سطح 70 هکتار از اراضی بخش مرکزی فسا اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا افزود: عملیات یکجا کشتی محصولات کشاورزی با رویکرد بهینه‌سازی مصرف آب و اصلاح الگوی کشت در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با حضور مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در روستاها وترویج مزایای یک‌جا کشتی به کشاورزان،  برای نخستین‌بار این عملیات یکجا کشتی در سطح 70 هکتار کشت هندوانه با آبیاری نوین انجام شد.

رحمانی با بیان اینکه این طرح با مشارکت 16 نفر بهره‌بردار علاقه‌مند در روستای صالح‌آباد بخش مرکزی شهرستان فسا انجام شد تصریح کرد: از این سطح  حدود 5 هزار تن محصول هندوانه اورگانیک برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات یکجا کشتی مذکور به صورت خود اجرایی انجام شده است افزود: تمام هزینه‌های اجرای طرح از جمله اجرای آبیاری نواری با پوشش پلاستیکی توسط کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فسا با بیان اینکه آب کشاورزی مورد نیاز این طرح از 3 رشته قنات در فاصله پنج کیلومتری و با لوله انتقال آب به طول 14 کیلومتر تامین شده است عنوان کرد: کاهش هزینه کارگر، استفاده حداکثری از سطح زمین، کنترل علف‌های هرز، تغذیه مناسب، کاهش حداکثری در مصرف آب (3 هزار متر مکعب در هر هکتار)، افزایش تولید از مزایای این طرح است و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 70 تن محصول هندوانه صادراتی برداشت شود.


کد مطلب: 8183

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/8183/عملیات-یک-جا-کشتی-محصولات-کشاورزی-شهرستان-فسا-اجرا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir