۰
plusresetminus

پاتک نیروی انتظامی اقتدار پوشالی قاچاقچیان «جنوب فارس» را در هم شکست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
ماموران ویژه ناجای فارس با شناسایی 4 انبار بزرگ کالای قاچاق در دهشیخ، مقدار بسیار زیادی، رسیور ماهواره، سیگار، لوازم جنسی و انواع اسپری ها را کشف و ضبط کردند.
پاتک نیروی انتظامی اقتدار پوشالی قاچاقچیان «جنوب فارس» را در هم شکست
به گزارش حافظ نیوز به نقل از شیرازه، «دهشیخ» نام روستایی کوچک در جنوب فارس که تقریباً در تمام کشور آن را می شناسند. نام این ده، از سال 88 به یکباره مطرح ‌ شد. از هر نقطه کشور به دهشیخ می‌آیند تا خرید کنند. برخی هم عمده می‌خرند تا در شهرهای خود با قیمت بالاتر  بفروشند. چه کاری، عجب شغل پدر آمدی! اینجا قاچاق یعنی زندگی و بعضا به معنی پایان زندگی یک بیگناه! و حتی به معنای ایستگاه آخر عمر یک قاچاقچی دست زمانی که از چوب خدا صدایی بلند نمی شود.

روستایی که روزگاری جمعیتش به 200 نفر نمی رسید اکنون بارانداز قاچاق در جنوب فارس است. عده ای از قبل فروش کالای قاچاق و اجناس دست دوم خارجی و بنجل چینی چنان فربه شده اند که اکنون بیش از 20 پاساژ در دهشیخ سالم و ناسالم تجارت می کنند.

عده ای سودجو در این منطقه بخاطر مصلحت سنجی های برخی مسئولین و کمبود امکانات و نیروی انسانی دستگاه های امنیتی برای مقابله و مبارزه تمام عیار با این پدیده شوم، با اعتماد به نفس کامل و بدون واهمه، آشکارا اقدام به فروش کالای قاچاق می کنند. برخی از دانه درشت ها چنان پشتشان گرم است که اعتنایی به هشدارهای عوامل امنیتی و انتظامی نمی کنند.

قاچاق در دهشیخ پدیده ای کاملاً هویداست و کسی نمی تواند بنا به برخی مصلحت سنجی ها آن را کتمان کند. نه تنها در فروشگاهها و مراکز تجاري که در مسیر خروج از دهشیخ نیز غالب خودروها را با بار کالاي قاچاق می توان مشاهده کرد که به راحتی و کمترین مانعی از دیدگان عوامل انتظامی عبور می کنند و بار خود را نه تنها به قلب استان فارس یعنی شیراز، بلکه به شمالی ترین نقطه کشور هم می رسانند.

نخستین روز این هفته اما، پاتک نیروی انتظامی، قاچاقچیان دل آرام را سخت دلواپس کرد. ماموران ویژه ناجای فارس با شناسایی 4 انبار بزرگ کالای قاچاق در دهشیخ و مناطق اطراف، مقدار بسیار زیادی، رسیور ماهواره، سیگار، لوازم جنسی و انواع اسپری ها را کشف و ضبط کردند. قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ می دیدند، موجودی انبار خود را سریعا منتقل کردند تا دست پلیس نیافتد و از طرفی با آتش زدن لاستیک اقدام به راهبندان نیروی انتظامی کردند و بدون هشدارهای پلیس برای بازکردن راه، شروع به سنگ پرانی به سمت خودروهای نیروهای انتظامی کردند. ماموارن ناجا هم، ضمن بازداشت برخی از عوامل قاچاق، خودروهای آنها را نیز توقیف کرد.

برخورد قاطع نیروهای انتظامی و امنیتی با قاچاقچیان شایسته تقدیر است چرا که قاچاقچیان فضایی را در دهشیخ درست کرده بودند که پیش از این کسی جرات ورود به این منطقه برای برخورد با آنها را نداشت اما حالا، اقتدار پوشالی این تاجران شکست.

چند روز پیش در ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب در بند پنجاه و هشتم آن بر «پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار» تاکید شده است لذا بر همین مبنا شیرازه امیدوار است با همراهی و همکاری سردار گودرزی، فرماندهی انتظامی استان، و پشتیبانی مدیران امنیتی فارس، این حرکت مقطعی نباشد. حمایت مادی و معنوی از نیروی انتظامی شهرستان های جنوبی، تجهیز لجستیکی، تقویت نیروی انسانی و از همه مهمتر اراده مجموعه دستگاه های دولتی به ویژه اعضای شورای تامین شهرستان های لامرد و مهــر در برخورد با مقوله قاچاق می تواند اقدامی عملی در راستای تحقق شعارهای مسئولین باشد.
کد مطلب : ۸۲۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
شيرازي
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه پاچه خواري عظيم الجسه اي