۰
plusresetminus

بیش از ۱۶۰ کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: ۱۶۶ کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شده است که ۱۰۱ کانون توسط امور عشایر و ۵۴ کانون به صورت خودجوش ایجاد شده است.
بیش از ۱۶۰ کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شد
به گزارش حافظ نیوز صادق نکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه اسکان عشایر به صورت داوطلبانه است، اظهار داشت: 166 کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شده است که 101 کانون توسط امور عشایر استان فارس ایجاد شده است.

وی گفت: 54 کانون به صورت خودجوش توسط عشایر به وجود آمده به این معنا که امور عشایر تنها خدمات زیربنایی برای این کانون‌ها ایجاد کرده‌اند و امسال نیز 5 کانون جدید در دست اقدام است.

وی با اشاره به طوایف مختلف عشایر استان فارس خاطرنشان کرد: طایفه شش بلوکی یکی از طوایف عشایری استان فارس است که با حمایت نمایندگان در کنار آزاد راه شیراز- اصفهان اسکان می‌یابند.

نکوئیان تصریح کرد: نمایندگان از محل ماده 180  مبلغ 15 میلیارد ریال برای اسکان این طایفه اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس بیان کرد: یکی از مزایای اسکان عشایر و ایجاد شهرک‌های اسکان جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی است و در صورتی‌که بتوان در شهرک‌های اسکان برای عشایر فرصت‌های شغلی ایجاد کرد هم فرهنگ عشایری حفظ می‌شود و معضل حاشیه‌نشینی هم کم‌رنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه اسکان عشایر در همه نقاط استان فارس یکسان نیست، بیان کرد: در شهرستان‌های رستم و ممسنی به‌ واسطه شرایط محیطی کمترین میزان اسکان وجود دارد.
کد مطلب : ۸۲۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما