۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی فارس:

۷۵۰ روستای استان فارس با تانکر آبرسانی می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۹
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان فارس با اشاره به کمبود آب در استان فارس گفت: در حال حاضر به علت کمبود آب آشامیدنی ۷۵۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.
۷۵۰ روستای استان فارس با تانکر آبرسانی می‌شود
به گزارش حافظ نیوز خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی بوستانی در دیدار با مدیرکل صداوسیمای استان فارس ضمن تقدیر از صدا و سیمای استان برای همکاری و تولید و پخش برنامه‌های مختلف با موضوعات آب از شبکه استانی به تشریح وضعیت آبرسانی و تامین آب در روستاهای استان پرداخت.

وی با بیان اینکه در استان فارس حدود چهار هزار و 234 روستا با جمعیت یک میلیون و 457 هزار نفر وجود دارد اظهار داشت: در استان فارس هزار و 800 حلقه چاه و قنات وجود دارد که هم اکنون 650 حلقه چاه از این منابع آبی در شش سال گذشته با کاهش شدید آب مواجه شده‌اند.

بوستانی عمق حفر چاه در برخی از مناطق جنوبی استان را به بیش از 510 متر دانست و افزود: در حال حاضر به علت کمبود آب آشامیدنی 750 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت شبکه‌های انتقال آب در سطح روستاهای فارس خاطرنشان کرد: از 18 هزار و 500 کیلومتر خط انتقال آب در روستاها حدود شش هزار کیلومتر فرسوده است که نیاز به تعویض دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه قیمت تمام شده هر متر مکعب آب که به دست مشترکان می‌رسد هزار تومان است، گفت: این در حالی‌ است که هر مشترک هم اکنون به ازای هر مترمکعب آب فقط 140 تومان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاهای استان 110 طرح با 850 میلیارد تومان درسطح فارس اکنون در حال اجراست، گفت: برای بهبود فرهنگ استفاده از آب برنامه‌سازان صداوسیما هم باید وارد شوند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس تصریح کرد: ساخت و سازهای خارج از طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاهای فارس سبب ایجاد اشتراک‌های غیرمجاز جدیدی می‌شود که براساس قانون امکان آبرسانی به آنها وجود ندارد.

بوستانی گفت: درختانی که در منازل مشترکان در سطح روستاها وجود دارد عمدتاٌ غیرمثمر هستند که از آب شرب برای آبیاری این درختان استفاده می‌شود که لازم است به جای این درختان بنا به اقلیم‌های متفاوت از درختان دیم مثل انجیر و بادام استفاده شود.

سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، در این دیدار با اشاره به نقش رسانه ملی در زمینه مصرف بهینه آب در سال‌های اخیر در کشور گفت: موضوع آب هم اکنون یکی از جدی‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار برنامه‌سازان صدا و سیما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون رسانه ملی در فارس برنامه‌های متعدد و متنوعی درباره استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب تهیه و پخش کرده است، افزود: با توجه به اینکه رسانه از گستردگی خاصی در بین مخاطبان برخوردار است باید از آن برای جامعه‌های هدف بیشتر و بهتر استفاده شود.

مدیرکل صداوسیمای استان فارس با اشاره به اینکه صدا و سیما در تلاش است که درصد بیشتری از برنامه‌های تامینی خود را به موضوع آب اختصاص دهد، بیان کرد: بایستی اقدامات خوبی که تاکنون در زمینه‌های تامین آب در روستاها و به ویژه مناطق صعب العبور صورت گرفته است، اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه صداوسیما می‌تواند زبان تخصصی و پیام‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی را با زبان مردم برای رسیدن به اهداف مورد نظر به مخاطبان ارائه دهد، گفت: تلاش ما بر این است که با تولید برنامه‌هایی متنوع در این زمینه مردم را از خطراتی که بحران کم‌آبی پیش روی آنها قرار می‌دهند، آگاه سازیم.

سهرابی با اشاره به اینکه هر کاری نیاز به یک پیوست فرهنگی دارد، بیان کرد: ما با قراردادن یک تهیه‌کننده در صدا و سیما و تهیه گزارش‌های خبری درباره آب و فاضلاب می‌توانیم پیام‌های مورد نظر و هشدارها را به اطلاع عموم برسانیم.
کد مطلب : ۸۲۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما