۰
plusresetminus

همزمانی تامل برانگیز «بی سابقه ترین اتحاد میان نمایندگان استان فارس» و «بی سابقه ترین موج انتقاد و تخریب علیه آنها»!/ کدام جریان سیاسی مانع پیشرفت و برقراری آرامش در استان فارس است؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۶
در حال حاضر شرط برقراری آرامش و آغاز فصل پرشتاب پیشرفت در استان فارس، تداوم همدلی میان نمایندگان استان و همسویی آنها با جامعه روحانیت از یک سو و از سوی دیگر مقاومت بیش از پیش در برابر زیاده خواهی ها و قدرت طلبی برخی کانون ها و جریانات سیاسی افراط گرا در فارس است.
مجمع نمایندگان استان فارس
مجمع نمایندگان استان فارس
حافظ نیوز/ اتحاد و همدلی میان نمایندگان استان فارس، از جمله مهمترین آرزوهای دیرینه مردمان این خِطِّه و نماینده ولی فقیه در استان بوده است. فارس با داشتن 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی، خود به تنهایی یک اقلیت قدرتمند در مهمترین رکن قانونگزاری کشور محسوب می شود که هم سویی و هم صدایی این 18 نماینده در خصوص مسائل خاص استان فارس، می تواند گره از هر مشکلی بگشاید و فرصت های بی نظیری را به ارمغان آورد؛ اتفاقی که متاسفانه طی سالیان گذشته کمتر شاهد آن بوده ایم و این عدم اتحاد و همسویی در مسایل مختلف مربوط به استان به یکی از مهمترین کاستی های مجمع نمایندگان فارس تبدیل شده است.
بر همین اساس، طی روزهای گذشته استان فارس شاهد اتحاد بی سابقه ای میان مجمع نمایندگان خود بوده است. اتحادی که با درک صحیح شرایط بغرنج و بحرانی فارس شکل گرفته و هدف آن کمک جهت تسریع انتصاب استانداری شایسته و جلوگیری از انتصاب استانداری ناکارامد و حاشیه ساز می باشد.
بر این اساس، طی هفته های گذشته و پس از استعفای سید محمد احمدی از سمت استانداری فارس، مجمع نمایندگان با تشکیل جلساتی با حضور اعضا به بررسی شرایط استان پرداخته و نهایتا 5 نفر را برای تصدی استانداری فارس به وزارت کشور معرفی می کنند.
5 نفری که تمام آنها از اهالی بومی استان فارس بوده و شناخت مناسبی از شرایط و وضعیت فارس دارند و به لحاظ مدیریتی و عمرانی نیز توانمندی های خود را در عرصه های گوناگون به اثبات رسانده اند و به نظر می رسد آمدن هر یک از آنها می تواند نوید بخش آغاز دورانی جدید در استان می باشد. همچنین مجمع نمایندگان این 5 نفر را با صبغه مشخص اصلاح طلبی برگزیده است تا به ذائقه سیاسی و خواست دولت نیز نزدیکتر باشد و انتخاب را برای وزارت کشور تسهیل کند و از سویی تکثر افراد معرفی شده نیز سبب شود که وزارت کشور بتواند در انتخاب فرد مورد نظر خود مخیر باشد.
در طرف دیگر این ماجرا، خروجی و نتیجه منطقی جلسات مجمع نمایندگان با استقبال جامعه روحانیت فارس و نماینده ولی فقیه در استان نیز مواجه شد تا جایی که نماینده ولی فقیه در فارس از وزارت کشور درخواست کرد با تعامل و همدلی، استاندار فارس را از میان گزینه های معرفی شده انتخاب نماید و البته از انتصاب استاندار ناکارامد و یا افراطی نیز جلوگیری کند.
در همین حال روز گذشته با قوت یافتن احتمال انتصاب فردی غیر بومی و نا آشنا به مسائل استان فارس که البته سابقه استعفا از مقام خود در جریان تحصن غیر قانونی نمایندگان مجلس ششم داشته، 18 نماینده فارس در اعتراض به این اتفاق طرح استیضاح وزیر کشور را تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند و در ادامه از سمت خود نیز استعفا دادند تا نشان دهند نسبت به سرنوشت فارس بی تفاوت نیستند و در برابر این مساله، بالاترین اعتراض قانونی ممکن را از خود بروز داده اند؛ امری که اتفاقا نتیجه مثبتی داشته است و جلوی انتصاب سید محمد علی افشانی را برای تصدی سمت استانداری فارس گرفته و البته انتظار می رود با تداوم این یک صدایی و هم افزایی، در نهایت استانداری معتدل، بومی و توانمند به استانداری فارس راه یابد.
فارق از آنچه که طی روزهای آتی در انتظار فارس خواهد بود، باید اذعان کرد تا همینجای کار باید اتحاد مجمع نمایندگان و همسویی با جامعه روحانیت استان را به فال نیک گرفت و انتظار داشت این اتفاق مبارک، سرآغاز مناسبی جهت خلق فرصت های نو برای استان فارس باشد.
و اما به موازات این اتحاد بی سابقه میان نمایندگان استان، موج بی سابقه ای نیز از تخریب و نقد در خصوص عملکرد نمایندگان استان در برخی شبکه های اجتماعی و بیشتر در محافل سیاسی و میان اصحاب رسانه به راه افتاده است.
نقد و تخریب بی سابقه نمایندگان فارس آن هم در شرایطی که آنها برای نخستین بار اتحاد و همدلی را در این سطح تجربه می کنند، در حالی صورت می گیرد که مطالبه نمایندگان استان در خصوص ویژگی های استاندار جدید فارس بسیار روشن و منطقی بوده و تعامل با نمایندگان استان کمترین انتظار از وزارت کشور و مجموعه دولت در این خصوص می باشد. اما حقیقت آن است که این غرض ورزی سیاسی و رسانه ای با نمایندگان استان در این روزها بیش از هر زمان دیگر ماهیت و پشت پرده برخی جریانات سیاسی فارس را روشن و افشا می کند.
به راستی کدام جریان سیاسی در فارس می کوشد قدرت را در قبضه خود داشته باشد و اهداف افراط گرایانه و ساختارشکنانه خود را بیش از پیش در این استان اعمال نماید؟ کدام جریان سیاسی در استان، حاضز است به قیمت «نه» گفتن به نمایندگان و بلکه روحانیت استان و تنها با هدف قبضه بیش از پیش قدرت و انحصار در مناصب مختلف مدیریتی و اجرایی، مصالح عمومی استان را نادیده بگیرد و برای انتصاب یک استاندار سیاسی و غیر بومی تلاش و رایزنی کند؟ کدام جریان سیاسی در این روزها ظرفیت های رسانه ای خود را به کار گرفته تا عملکرد سالهای گذشته و کاستی های احتمالی نمایندگان فارس را که سالها به آن در فضای رسانه ای پرداخته نشده، اینک با هدف زیر سوال بردن آنها و نتیجه اتحاد بی سابقه شان یک به یک مطرح و رسانه ای و سپس بزرگ نمایی کند؟
بنابراین به نظر می رسد در حال حاضر شرط برقراری آرامش و آغاز فصل پرشتاب پیشرفت در استان فارس، مقاومت بیش از پیش نمایندگان در برابر زیاده خواهی ها و قدرت طلبی برخی کانون ها و جریانات سیاسی رادیکال و افراط گرا در استان از یک سو و از سوی دیگر تداوم همدلی میان نمایندگان و همسویی آنها با جامعه روحانیت است.
نمایندگان فارس نباید فراموش کنند که قریب 5 میلیون نفر جمعیت این استان، آنها را به عنوان نماینده خود در خانه ملت برگزیده اند و حال این 5 میلیون نفر از آنها انتظار دارند مصالح عمومی شان توسط نمایندگان آنها بیش از پیش پیگیری شود.
نمایندگانی که به فرموده امام راحل عصاره فضائل ملت هستند و در نهادی جای گرفته اند که در راس امور قرار دارد، در این روزها نباید از بابت شانتاژهای رسانه ای و هجمه های ناجوانمردانه اصحاب قدرت و بوق های رسانه ای آنها خوف به خود راه دهند و از مطالبه حق مسلم مردم کوتاه آیند، چه اینکه این مساله آزمونی بزرگ خواهد بود و پافشاری نمایندگان بر حق مسلم مردم حتی به قیمت تخریب آنها، در حافظه تاریخی این استان به نیکی ثبت خواهد شد.
کد مطلب : ۸۳۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
ناشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
این اتحاد را اگه راست میگن توی چهار سال زمان نمایندگیشون برای آبادی فارس نشون بدن !
محمد حق نگر
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تحلیل خواندنی ودرستی داشتید. توفیق شمارا خواستارم. حق نگر