کاهش 12 درصدي تصادفات فوتي در استان فارس

22 تير 1394 ساعت 18:47

با اجرای طرح های ترافیکی ویژه و تشدید اقدامات کنترلی، تصادفات فوتی در استان فارس 12 درصد کاهش یافت.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راه شمال استان فارس ، حضور مستمر ماموران پلیس راه در محورهای ارتباطی استان ، اجرای طرح های ویژه ترافیکی و همکاری مستمر رانندگان را از دلایل کاهش تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال عنوان کرد .

سرهنگ کسری سیروسی افزود: بر اساس کارشناسی های انجام شده بیشترین علت وقوع تصادفات در استان بی توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ اعلام شده است که از این میان 71 در صد تصادفات در محورهای اصلی و 29 درصد در محورهای فرعی رخ داده است.

وی ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از افزایش 51 درصدی توقیف خودرو در استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار، خلافی بیش از 10 میلیون ریال خودرو ، سرعت غیر مجاز و ارتکاب دو تخلف همزمان مهم ترین علت توقیف خودرو ها در جاده های استان بوده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با اشاره به افزایش 24 درصدی تخلفات حادثه ساز، از افزایش 21 درصدی اعمال قانون رانندگان متخلف خبر داد.

وی به تجهیز محورها به دوربین کنترل سرعت و نظارت تصویری، رفع نقاط حادثه خیز، ایجاد محورهای رفت و برگشت مجزا و ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی در مقوله ترافیک از جمله راه حل های کاهش تصادفات فوتی در استان اشاره کرد.


کد مطلب: 8398

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/8398/کاهش-12-درصدي-تصادفات-فوتي-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir