۰
plusresetminus

حمایت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از استعفای نمایندگان فارس در مجلس

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۳
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از استعفای نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در دفاع از استانداری مناسب برای این استان، حمایت کردند.
به گزارش حافظ، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و هفتمین جلسه این مجموعه ضمن حمایت از استعفای نمایندگان فارس در مجلس با انتشار بیانیه‌ای خواستار آن شدند که هیئت دولت با انتخاب استانداری بومی، کارآمد، معتدل و همراه با دولت، آرامش را به این استان بازگرداند.
در همین راستا رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: انتخاب استانداری برای فارس که سابقه طرفداری از عناصر افراطی را دارد در راستای تدبیر و امید دولت ارزیابی نمی‌شود.
ابراهیم شعرا افزود: در این شرایط نامساعد اقتصادی، اشتغال، کشاورزی و سایر بخش‌های استان فارس بهتر است استانداری بر سرکار بیاید که این وضع را بهبود بخشد و آیا فردی وابسته به گروه‌های افراطی که یک روز سابقه مدیریت در این استان را ندارد و بدون توجه به رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان برای فارس معرفی‌شده می‌تواند در راستای رفع مشکلات این استان کار کند و آیا با این انتخاب، امید و تدبیر قربانی افراطی‌گری عده‌ای قلیل نمی‌شود.
وی افزود: استاندار فارس بیش از آن‌که سیاسی باشد باید متخصص و عمرانی باشد چراکه فارس در این ایام وضعیت خوبی ندارد و ادامه این وضعیت به‌هیچ‌وجه به صلاح آن نیست، نرخ بیکاری و به‌ویژه بیکاری جمعیت تحصیل‌کرده در این استان خوب نیست چنانکه فارس با نرخ بیکاری 27.3 درصد در جایگاه سوم بیکاری تحصیل‌کردگان است و از هر سه تحصیل‌کرده این استان یک نفر بیکار است.
شعرا ادامه داد: فحشا، تورم و ناامنی در این استان وضع خوبی ندارد و در شرایطی که تحصیل‌کردگان می‌توانند به رفع این مسائل کمک کنند خود به یک تهدید بدل شده‌اند.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: تعداد بالای صنایع ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی در این استان بسیار نامطلوب است و 560 واحد صنعتی فارس تعطیل یا در شرف تعطیلی است و به‌نوعی 67 درصد صنایع این استان دچار مشکل هستند.
وی بیان کرد: خشک‌سالی مزمن در استان مهد کشاورزی که سالها برای مکانیزه کردن کشاورزی آن فکری نشده شرایطی دارد که عمق چاه‌های حفرشده در برخی مناطق آن به 300 متر رسیده است.
شعرا ابراز داشت: به گفته رئیس‌کل دادگستری فارس، این استان از نظر جمعیت کیفری سومین استان کشور است و از هر یک هزار نفر 400 نفر در آن زندانی است و استانی با این پیشینه نباید چنین وضعیتی داشته باشد که می‌دانیم بسیاری از خانواده‌ها، فرزندان و همسران این زندانیان است که خود بر چرخه بزه می‌افزایند و افراد بسیاری به دلیل بیکاری و تأمین معاش به بزه روی می‌آورند.
به گفته وی، فارس از نظر تعداد مرگ‌ومیر جاده‌ای با داشتن یک هزار و 800 کشته سالانه بعد از استان تهران در رتبه دوم است و بسیاری از این جان‌باختگان سرپرست خانواده هستند.
شعرا تصریح کرد: بر این آمارها می‌توان وجود 18 درصد معتادان کشور در فارس را نیز اضافه کرد و اینکه استان ما سومین استان بی‌آب کشور است و بحران بی‌آبی در شرق فارس جدی است.
وی یادآور شد: ذکر این آمار نه در راستای سیاه نمایی و تشویق اذهان بلکه در راستای تأکید بر وضع نامطلوب استانی است که از عدم ثبات مدیریتی رنج می‌برد و اگر افکار عمومی از این وضع ناآگاه باشند همچنان مطالبه‌ای برای بهبود شکل نمی‌گیرد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا تصریح کرد: چرا اجازه نمی‌دهند مدیری با اجماع حداکثری و ایجاد همدلی در این استان بر سرکار آمده و در راستای بهبود وضعیت فارس پاشنه همت برکشد.


منبع:فارس
کد مطلب : ۸۴۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما