۰
plusresetminus

پرستار وظیفه شناس مرودشتی یک کودک را از مرگ حتمی نجات داد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
با کمک پرستار بیمارستان شهید مطهری مرودشت نوزادی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد
پرستار وظیفه شناس مرودشتی یک کودک را از مرگ حتمی نجات داد
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از  روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری مرودشت، روز جمعه مورّخ 12/4/94 نوزادی که در حال به دنیا آمدن بود با کمک پرستار بخش فوریت های این بیمارستان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

خانم باصری پرستار بخش اورژانس و ناجی این نوزاد در رابطه با این اتفاق بیان داشت: روز جمعه صبح پس از اتمام شیفت شب کاری در بخش فوریت ها قصد خارج شدن از بیمارستان را داشتم که متوجه خانم بارداری شدم که پس از ورود به سالن انتظار جلوی حسابداری این مرکز نشست و همراهیان او طلب کمک می کنند و من هم بالای سر او حاضر و متوجه شدم که در حال زایمان است و مشاهده کردم که بند ناف دور گردن نوزادش پیچیده و راه هوایی او را مسدود و لب های او سیاه شده بود، در همین حال بنده نیز به کمک او شتافته و با انجام مانوری بند ناف را از دور گردنش آزاد کردم و نوزاد به دنیا آمد .

 به گفته شاهدان عینی پیچیده شدن صدای نوزاد در سالن انتظار باعث خوشحالی حاضرین شد و در همین حال با اطلاع پرسنل انتظامات، پزشک متخصص زنان و پرسنل زایشگاه بر بالین بیمارحضور بهم رسانده و پس از جدا کردن بند ناف، مادر و نوزاد را جهت ادامه سیر درمان به زایشگاه انتقال دادند.

 لازم به ذکر است اگر کمک این پرستار نبود نوزاد با نرسیدن اکسیژن از دنیا رفته و چندین ماه زحمات خانواده و مادر او به هدر می رفت.
کد مطلب : ۸۵۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما