۰
plusresetminus

واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تجمع پرستاران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برخی مطالبات پرستاران برحق است و آن را پیگیری می کنیم.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا، محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح پرداخت عملکرد موسوم به 'قاصدک' جایگزین نظام پرداخت کارانه شده اما ظاهرا این طرح هم نتوانسته رضایت برخی ازپرستاران را جلب کند و دامنه اعتراضات پرستاران که از شهرهای دیگر کشور آغاز شده به بیمارستان های شیراز هم کشیده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وزارت بهداشت قصد داشت که با اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، عدالت بیشتری در پرداخت بین رده های مختلف کارکنان و مدیران شاغل در بیمارستان ها برقرار کند و با این هدف و نیت طرح را ابلاغ کرد تا بیماران خدمات با کیفیت تری را ازسوی پرسنل درمان دریافت کننداما لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری انجام گیرد و میزان دسترسی یا عدم دسترسی به این اهداف بررسی و آسیب شناسی شود.

ایمانیه بابیان این که طرح جدید پرداخت مبتنی برعملکرد، مسائل و چالش های خاص خود را دارد گفت:درطرح های قبلی در پرداخت کارانه ها نیز کیفیت خدمات، رضایت مردم و سختی مراقبت ها لحاظ نمی شد و باتوجه به این موضوع برای رفع این نقایص وزارت بهداشت طرح جدید را ابلاغ کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:بخش های بیمارستان ها هر سه ماه یک بار از لحاظ کیفیت مراقبت ها، مراقبت های پرستاری، جنبه های بهداشتی و کیفیت خدمات و سایر مولفه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد که نمره بخش در دریافتی پرسنل موثر است.

شماری از پرستاران و کارکنان بیمارستان نمازی شیراز، روز چهارشنبه در محوطه داخلی این بیمارستان به اجرای طرح موسوم به 'قاصدک' که دریافتی و اضافه کاری آنان را تحت تاثیر قرار می دهد، اعتراض کردند.

دکتر رضا جویبار رییس بیمارستان نمازی شیراز با حضور در جمع پرستاران وعده پیگیری مشکلات و بررسی اعتراض آنان را داد و قرار شد بر اساس برنامه زمانبندی شده به امور اداری بیمارستان مراجعه کنند.

طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد موسوم به 'قاصدک' در بیمارستان های شیراز و سایر بیمارستان های کشور اجرایی شده و بر اساس این طرح و طبق شرح وظایف و مسوولیت پرستاران و کارکنان مراکز درمانی، مبالغی به برخی از آنان پرداخت شده و برخی نیز دریافتی نداشته اند.

پرستاران بر این باورند طرح قاصدک در پایه پرداختی ها به پرستاران هیچ تفاوتی ایجاد نکرده و تنها محاسبه طرح جایگزین کارانه پیچیده شده است و برای پرداخت گروه های غیر پزشک حداقل 30 شاخص در نظر گرفته شده است.

بیمارستان نمازی شیراز با پیشینه 60 سال فعالیت، به عنوان بزرگترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جنوب کشور ارائه کننده خدمات بهداشتی درمانی به مردم استان فارس و استان های همجوار است .

 
کد مطلب : ۸۵۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما