انتقاد معاون فرماندار زرین دشت از شهرداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد این شهر

25 تير 1394 ساعت 13:41

امروز مهمترین مساله شهرستان ما پای کار نبودن منظم مسئولان و عدم مطالبه گری شهروندان است و باید بدنبال پاسخ این سوال باشیم که چرا ما باید از دیگر شهرستانها عقب باشیم؟باید از مسئولان بخواهیم و آنان نیز پاسخگویی کنند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از زرنوشت، احمد فرهمند معاون فرماندار شهرستان زرین دشت در همایش پیشگیری از اعتیاد در سخنرانی خود گفت که امروز مهمترین مساله  شهرستان ما پای کار نبودن منظم مسئولان و عدم مطالبه گری شهروندان است و باید بدنبال پاسخ این سوال باشیم  که چرا ما باید از دیگر شهرستانها عقب باشیم؟باید از مسئولان بخواهیم و آنان نیز پاسخگویی کنند.

در شهرستان عملکرد شهرداری و شورا فقط به  بحث در حوزه عمرانی محصور شده  است  در صورتی که اینگونه نیست و در آیین نامه و شرح وظایف شهرداری و شوراها،میبینیم که وظایف آنها علاوه برحوزه  عمرانی به مسائلی همچون بهداشت،فرهنگ ،ورزش،اجتماع ... نیز ذکر شده  است ولی با این منوال در بحث عمران نیز حتی ضعیف عمل می کنند و امکانات عادلانه توزیع نمی شود.

در بحث پیشگیری از مواد مخدرهمه ادارات و نهادها باید مشارکت داشته باشند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با برنامه ریزی مناسبتر اوقات فرات جوانان را پرکند.و یا آموزش و پرورش شهرستان در مدارس احساس مسئولیت را آموزش دهند تا در بزرگسالی این احساس در وجود آنها نهادینه شود.

فرهمند در ادامه تصریح کرد برگزاری همایش هایی اینچنین لازم است اما باید به بررسی مسائل و خاص شهرستان زرین دشت بپردازیم و در سطح منطقه ای با دعوت از خانواده ها و محوریت قراردادن آموزش و مراقبت، مسائل را بررسی کنیم.

زمانی یک شهر می تواند توسعه پیدا کند که ما یک شهروند سالم و در نتیجه جامعه ای سالم داشته باشیم در این صورت  است که در افراد احساس مسئولیت و همگرایی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت که با بررسی مسائل و حل مشکلات از بطن جامعه و یک برنامه ریزی مناسب می توانیم تغییرات گسترده ای را ایجاد کنیم.


 


کد مطلب: 8548

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/8548/انتقاد-معاون-فرماندار-زرین-دشت-شهرداری-شورای-شهر-اداره-فرهنگ-ارشاد-این

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir