۱
plusresetminus
دریانشین رفت، بوستانی آمد:

دادستان جدید مرودشت معرفی شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
مراسم تودیع و معارفه دادستان مرودشت با حضور جمعی از مسئولان برگزار گردید.
دادستان جدید مرودشت معرفی شد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از مرودشت نا، در این مراسم اصغر دریانشین تودیع و باقر بوستانی به عنوان دادستان جدی شهرستان مرودشت معرفی گردید.

رییس دادگستری مرودشت در ابتدای جلسه بیان داشت: سیاست دادگستری مرودشت در طول چند سال گذشته برخود قاطع و جدی با جرایم خشن بود و دادستان مرودشت هنگام اجرای احکام جرایم خاص و سرقت هیچ تسهیلاتی برای زندانیان قائل نبود.

بهنام باقری بیان داشت: دادستان مرودشت همواره بدون حاشیه کار می کرد و هیچ کاری را به منظور بزرگ نمایی خود انجام نمی داد و فردی سالم، خدوم و متدین بود.

باقری با توجه به کاهش نرخ جرم در شهرستان مرودشت افزود: کاهش آمار جرم نشان دهنده همدلی بین مسئولان دستگاه ها و اعضای شورای تامین است.

فرماندار مرودشت ضمن اشاره به هفته قوه قضاییه بیان داشت: زیباترین توصیف در مورد شهید بهشتی این تعبیر امام خمینی(ره) است که بهشتی یک ملت بود.

سید یداله حسینی در خصوص عدالت تصریح کرد: عدالت شاه بیت دستگاه قضایی و هر نظام است و جوشش عدالت در هر نظام سیاسی انتظار و آرمان ذاتی و ظاهری مردم محسوب می شود.

حسینی افزود: عدالت از مسیر اجرای قانون می گذرد و در صورتی که قوانین به نحو احسن اجرا گردد عدالت واقعی در همه زمینه ها شکل می گیر البنه باید توجه داشت که عدالت یک کار جمعی و همگانی است و شاخص اول اجرای عدالت در دادخواهی و اعتماد عمومی که سرمایه هر نظام می باشد متوجه دستگاه قضایی است.

وی در خصوص نارضایتی مردم از دستگاه قضایی بیان داشت: پنجاه درصد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند ناراضی بر می گردند و این بدین خاطر است که نیمی از مراجعه کنندگان حاکم می شودند و نیمی دیگر محکوم می شوند.

وی در خصوص نرخ پایین جرایم خشن در مرودشت اظهار داشت: با وجود اینکه مرودشت دومین شهرستان استان فارس است اما از لحاظ آمار جرایم خشن در رتبه دهم تا دوازدهم قرر دارد.

نماینده مرودشت در خصوص جایگاه دستگاه قضا بیان داشت: اهمیت و جایگاه دستگاه قضا در دین مبین اسلام بسیار روشن و شفاف است و این دستگاه به عبارتی ویترین دین و انقلاب اسلامی و پناهگاه مردم می باشد.

محمدمهدی برومندی ضمن قرائت فرازهایی از نهج البلاغه بیان داشت: اگر همه دانشمندان دنیا و همه مدعیان حقوق بشرجمع شوند نمی توانند چیزی به ارزش و اندازه نهج البلاغه و پیام امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر نخعی تهیه کنند.

برومندی مسئولان را به مطالعه نهج البلاغه توصیه کرد و بیان داشت: اگر همه مردم دنیا به فرمان امیرالمومنین(ع) عمل کنند من فکر نمی کنم هیچ مشکلی در دنیا وجود داشته باشد زیرا برای همه ارکان دولت و برای همه کارگزاران نظام وظایفی را تعیین شده است.

اصغر دریانشین دادستان سابق مرودشت به عملکرد خود اشاره و بیان داشت: در مرودشت تقریبا اکثر پرونده های زمین خواری که دارای رای قطعی بوده است به اجرا گذاشته شده است و در این خصوص به منابع طبیعی هم مجوز داده شد تا در بدو امر بر اساس اختیارات خود عمل کرده و از تشکیل پرونده جلوگیری به عمل آید.

معاون قضایی دفتر کل دادگستری فارس بیان داشت: در زمینه اطاله دادرسی کمیته رفع اطاله دادرسی استان فعال شد که از سال ۹۱ تا به امروز حدود ۸۰ جلسه و حدود ۱۲۰ مصوبه در زمینه رفع اطاله دادرسی داشته است.

علی مومن حسین پور تصریح کرد: زمان رسیدگی به پرونده ها از ۱۲۰ روز در برخی حوزه ها به ۸۰ روز و در برخی حوزه ها به ۲۰ روز و حتی به ۱۰ روز رسیده است و این بیانگر موفقیت بزرگ دستگاه قضایی استان فارس است.

حسین پور خطاب به دادستان مرودشت اظهار داشت: دادستان جدید مرودشت باید با جرایم خشن برخوردی جدی نماید و مسئله امنیت را جدی بگیرد و در مقابل فشارها و نفوذها تسلیم نشود و استقلال خود را حفظ نماید.

دادستان مرودشت در تشریح برنامه های خود بیان داشت: تلاش ما بر این است که بین ارگان های دولتی با دادسرا تعامل مطلوب ایجاد گردد البته تعامل باید دوطرفه و درچارچوب قانون و مقررات باشد و به گونه ای باشد که شان دستگاه قضا حفظ گردد.

باقر بوستانی ضمن تاکید بر حضور مستمر و موثر خود در جلسات شورای تامین اظهار داشت: با هر گونه مداخله گری در امر قضاوت برخورد شدید و قاطع خواهم کرد و مهم نیست مداخله چه کسی باشد و چه منصبی داشته باشد.
کد مطلب : ۸۵۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما