۰
plusresetminus

ارسنجان ثبت رکورد تولید کلزا در هکتار در فارس را از آن خود کرد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت:برای نخستین بار در استان فارس تولید کلزا در سطح یک هکتار از مزارع ارسنجان از مرز هفت هزار و 500 کیلوگرم گذشت و این شهرستان رکورد هفت هزار و 636 کیلوگرم در هکتار را از آن خود کرد.
ارسنجان ثبت رکورد تولید کلزا در هکتار در فارس را از آن خود کرد
به گزارش حافظ نیوز، علی عسکر امیدی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت:پیش از این حداکثر میزان برداشت تولید در هکتار دانه روغنی کلز در فارس چهار هزار و 500 کیلوگرم بود که از یکی از مزارع بخش زرقان شیراز برداشت شد.

وی درمورد نحوه ثبت رکورد تولید کلزا در ارسنجان اظهار کرد:کیل گیری و برداشت از مزرعه کلزا 2 . 6 هکتاری عسکر زارعی یکی ازکشاورزان ارسنجان باحضورمسعود وجدانی فرمدیرکل پنبه ودانه های وگیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی،شماری از کارشناسان این وزارتخانه و نماینده شرکت فرانسوی EURalis Semence تولید کننده بذر این مزرعه ، با استفاده از یک دستگاه کامباین نیوهلند انجام گرفت.

وی ادامه داد:در انجام این کیل گیری که روسای مدیریت زراعت و مکانیزاسیون و تعدادی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز حضور داشتند، 840 کیلوگرم محصول کلزا از سطح یک هزار و 100 مترمربع برداشت شد و در مجموع عملکرد در هر هکتاز از این مزرعه معادل هفت هزار و 636 کیلوگرم ثبت شد که بالاترین میزان برداشت در استان فارس است.

امیدی،بذر مصرفی این مزرعه را از رقم هیبرید ES-Naptune متعلق به یک شرکت فرانسوی بیان کرد و افزود: از این نوع بذر که برای نخستین باردر ارسنجان کشت شد در هرهکتارچهار کیلوگرم مورد استفاده قرار گرفت و در زمان کاشت تا برداشت از این مزرعه بازدید شد و کارشناسان زراعت و حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس و ارسنجان توصیه های فنی لازم را به کشاورزان ارائه کردند.

وی بیان کرد:امیدواریم با توجه به ویژگی این بذر از جمله قابلیت تولید ، غلاف دهی بالا ، همزمانی رسیدن غلاف ها و به ویژه مقاومت به ریزش ، در سال زراعی 95-94 کشاورزان شهرستان استقبال خوبی نسبت به کشت این محصول داشته باشند.
کد مطلب : ۸۵۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما