۰
plusresetminus

آتش همچنان در جنگل های ایلام شعله ور است

تاریخ انتشارجمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
آتش همچنان در جنگل های منطقه حفاظت شده قلارنگ و دره شاه قلندر شهرستان سیروان در استان ایلام شعله ور است.
به گزارش حافظ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: با گذشت بیش از 15 ساعت از وقوع این حریق و تلاش نیروهای امدادی، مردمی و نظامی آتش سوزی در این مناطق مهار نشده و همچنان رو به گسترش است.

عبدل صاحب بازیار افزود: به دلیل سخت گذر بودن منطقه، امکان اطفای حریق یا مهار آتش سوزی با امکانات موجود وجود ندارد و همچنان منتظریم بالگرد آب پاش برای اطفای این حریق به منطقه اعزام شود.

عصر روز پنجشنبه به دنبال اختلاف خانوادگی و آتش زدن عمدی خرمن محصولات کشاورزی در روستای شاه قلندر علیا از توابع شهرستان سیروان، آتش به مناطق حفاظت شده و عرصه های طبیعی قلارنگ و نثار مله ماران سرایت و بخش های زیادی را طعمه خود کرد.

با توجه به نزدیکی محل آتش سوزی با عرصه های منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده محیط زیست، به دلیل وزش باد آتش به سرعت به این عرصه ها سرایت کرد و بخش های وسیعی از منطقه جنگلی را در بر گرفت.

با وجود حضور نیروهای امدادی محیط زیست و منابع طبیعی و نیروهای مردمی از ابتدای شروع این حریق متاسفانه آتش مهار نشده و حجم آن همچنان رو به افزایش است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام و مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان، عصر دیروز به صورت جداگانه از طریق سازمان های مدیریت بحران و حفاظت محیط زیست کشور درخواست اعزام بالگرد آب پاش به منطقه کرده اند که هنوز هیچ بالگردی وارد منطقه نشده است.

مناطق جنگلی استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون بارها طعمه حریق شده و بخش های وسیعی از این مناطق بر اثر همین آتش سوزی ها از بین رفته است.

استان ایلام دارای 640 هزار هکتار جنگل است که بخش اعظمی از این مساحت را جنگل های بلوط تشکیل می دهند.


منبع:مشرق
کد مطلب : ۸۵۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما