۰
plusresetminus

محدودیت‌های ترافیکی نماز عید فطر در تهران

تاریخ انتشارجمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی و توقف در اطراف مصلی تهران در روز عید سعید فطر و به منظور برگزاری نماز عید را تشریح کرد.
به گزارش حافظ، با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید فطر، تمهیدات ترافیکی نماز عید فطر را اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال هم همچون سنوات قبل، نمازعید فطر در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ به منظور هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، تمهیدات ترافیکی خاصی را در نظر گرفته است.
ممنوعیت‌های تردد در روز عید فطر
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی همزمان با برگزاری نماز عید فطر گفت: تردد کلیه وسائل نقلیه از ساعت 4 صبح روز عید فطر تا پایان مراسم در خیابان بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی، خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان در غرب مصلی امام خمینی (ره)، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچی و قنبرزاده ممنوع خواهد بود.
وی با تاکید بر احتمال ممنوعیت تردد در برخی معابر دیگر نیز افزود: در صورت نیاز و ابلاغ فرماندهی، مسیر بزرگراه رسالت حد فاصل تقاطع کردستان تا پل سیدخندان نیز احتمال مسدود شدن دارد.
ممنوعیت‌های توقف از ساعت 24 شب قبل از عید فطر
حسینی در ادامه با برشمردن اماکنی که در آن ممنوعیت توقف اعمال می‌شود، گفت: از ساعت 24 شب قبل از مراسم تا پایان مراسم نمازعید فطر توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بزرگراه مدرس از میدان هفت‌تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی در هر دو مسیر، طول خیابان شهید قنبرزاده در حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهیدبهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد درحد فاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، طول خیابان مفتح حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا شهید مطهری، طول خیابان پاکستان از شهید بهشتی تا شهید مدرس، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر حد فاصله شهید قنبرزاده تا عشق‌یار، ضلع غربی هفت تیر حد فاصل خیابان زهره و قائم مقام، طول خیابان شهید مطهری حد فاصل شهید مدرس تا سهروردی ممنوع است.
رئیس پلیس راهور پایتخت همچنین به مکان‌های پیش‌بینی شده به منظور پارک خودروی نمازگزاران اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پارکینگ‌‌هایی در اطراف مصلی تهران برای پارک خودروی نمازگزاران پیش‌بینی شده است که برهمین اساس سه پارکینگ گل گشت، بنیاد حکمت صدرا و پارکینگ بنیاد مستضعفان در ضلع شمال، پارکینگ بیهقی در ضلع غربی و پارکینگ لجستیک ارتش در ضلع جنوب مصلی پایتخت، به نمازگزاران خدمت‌رسانی خواهند کرد.
تسهیلات رایگان مترو از ساعت 5:30 تا 16 روز عید فطر
وی با بیان اینکه مترو و اتوبوسرانی برای نمازگزاران عید فطر رایگان است، از شهروندان خواست تا در صورت امکان از وسائل نقلیه عمومی برای جابجایی تا محل برگزاری نماز عید سعید فطر استفاده کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی شرکت مترو، مقرر شده است تا سرویس دهی از ساعت 5:30 تا 16 با تسهیلات تردد رایگان انجام شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد و با توجه به طولانی بودن مسافت پارکینگ‌ها تا محل نماز، 500 دستگاه ون به شکل رایگان اقدام به جابه‌جایی نمازگزاران از مقابل پارکینگ‌ها تا محل مصلی خواهند کرد.



منبع:مشرق
کد مطلب : ۸۶۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما