۰
plusresetminus

امام جمعه جهرم: حرکت دولت در استان فارس حفظ و تقویت همدلی باشد

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
امام جمعه جهرم با بیان اینکه حرکت دولت در مورد استان فارس به گونه ای باشد که همدلی را تقویت کند، گفت: مردم نیز در پایان سال و در راستای تقویت عزت اسلام به وظیفه خود عمل می کنند.
امام جمعه جهرم: حرکت دولت در استان فارس حفظ و تقویت همدلی باشد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از پسین جهرم، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نمازجمعه امروز جهرم گفت: رمضان ایامی بود که باید ملکه تقوا در نفس و جان ما شکل می گرفت و تقویت می شد.

وی با بیان اینکه از ماه رمضان باید برای پیشبرد تقوای اجتماعی که همان امر به معروف و نهی از منکر است، استفاده شود، افزود: چنانچه بخواهیم تقوا در جامعه توسعه پیدا کند باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به قیام 30 تیر سال 31، لزوم انتقال تجربه های گذشته به نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: به گونه ای نباشد که آن چیزی که تجربه شد دوباره تکرار شود.

وی به واقعه استعفای مصدق در جریان همراه نبودن مجلس در انتخابات هفدهم مشروطه اشاره کرد و گفت: شاه با پذیرفتن استعفای مصدق نخست وزیری کشور را به قوام السلطنه می سپارد و در جریان این انتصاب آیت الله کاشانی با نگارش نامه ای خطاب به نخست وزیر جدید خواهان استعفا تا 48 ساعت را داده و در غیر این صورت مردم او را کنار می گذارند.

امام جمعه جهرم ادامه داد: با کنار رفتن قوام، نخست وزیری کشور دوباره به مصدق می رسد و با حمایت توده ای ها از وی اختلاف ها دوباره شروع می شود؛ مصدق در پاسخ آیت الله کاشانی که مراعات حمایت های خود از بازگشت به قدرت را خواسته بود، با جسارت می گوید به کمک ملت مستحضرم و نیاز به کمک شما ندارم.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد و فروپاشی حکومت مصدق، خاطرنشان کرد: چنانچه مصدق در نامه خود نوشته بود به امید خدا و حمایت ولی فقیه کار را به پیش می بریم، تاریخ ایران به گونه ای دیگر ورق می خورد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه هرگاه زیر پرچم اهل بیت (ع) و ولایت فقیه بوده ایم آمریکا نتوانسته بر ما چیره شود، تصریح کرد: مدیران سیاسی و روسای کشور بدانند وقتی سربلند هستند که زیر پرچم ولی عصر (عج) آمده باشند.

وی با اشاره به نقش مهم اسلامیت در حفظ و تداوم کشور، اظهار کرد: تبعیت و فرمانبرداری از ولی فقیه و موضع گیری مطابق خواسته های ایشان سبب عزتمندی ایران و ایرانی می شود.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه چنانچه زیرپرچم ولایت باشیم کارمان به پیش می رود، به توافق هسته ای ایران و پنج کشور قدرتمند جهان اشاره کرد و گفت: در این قضیه، حق هسته ای ایران تثبیت و ثابت شد که دنیا چاره ای جز پذیرفتن آن ندارد.

وی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به سخن رئیس جمهور مبنی بر ایستادگی ملت در برابر خواسته های نابه جای استکبار اشاره کرد و افزود: مردم ثابت کردند چنانچه حق آنها داده نشود با استقامت و ایستادگی حق خود را می گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای، بیان کرد: امیدواریم این جمع بندی با نهایی شدن آن توسط مجلس به پیش رفته و آنچه که توافق شده اجرایی و عملی شود.

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، به ثمر رسیدن این مهم در راستای برطرف شدن مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر چه دولت قدرتمندتر باشد باید بخشنده تر بوده و علامت بزرگ بودن در عفو و بخشندگی است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه این مسئله در دولتمردان برای حفظ همدلی ضروری است، افزود: در جریان انتصاب استانداری فارس توقع از دولت این بود که برای حفظ همدلی تلاش کند و این قضیه نباید به شکلی مدیریت شود که دل خستگی میان گروه ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پیش بردن کار کشور نیاز به همدلی و همراهی دولت و ملت است، بیان کرد: دولت باید کمک دهد تا همدلی محقق شود و این از باب دلسوزی و به عنوان یک نکته اخلاقی مورد تاکید است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه فارس با بیان اینکه باید حرکت رو به جلو دولت در بحث همدلی را ببینیم، گفت: با تحقق این مهم، موفقیت دولت دوچندان می شود.

وی با بیان اینکه حرکت دولت در مورد استان فارس به گونه ای باشد که همدلی را تقویت کند، تصریح کرد: مردم نیز در پایان سال و در راستای تقویت عزت اسلام به وظیفه خود عمل می کنند.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، وجود آیت الله مهدی شب زنده دار جهرمی در جمع فقهای شورای نگهبان را افتخاری برای شهر جهرم برشمرد.

خطیب نمازجمعه جهرم با اشاره به سالروز رحلت آیت الله حسین شب زنده دار در پنجشنبه آینده این فقیه را از بزرگان علم و اخلاق کشور دانست که بسیاری از بزرگان در محضر ایشان شاگردی کردند و گفت: مراسم سالگرد ارتحال آیت الله شب زنده دار در مسجد الزهرا (س) شهرک انقلاب برگزار می شود.

 امام جمعه جهرم در خطبه نخست نمازجمعه با اشاره به دعای وداع ماه رمضان امام سجاد (ع)  گفت: وجود مقدس امام سجاد(ع) در ابتدای این دعا یک معرفی از ماه رمضان کرده است چرا که اگر آن را نشناسیم آنچه که شایسته آن است انجام نمی دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مسلمانان را برای روزه گرفتن برگزیده است، افزود: چون از تاثیرات روزه ماه رمضان غافل هستیم ممکن است اهمیت آن را درست نفهمیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به فریضه دیگری از این دعا به شکرگذاری پروردگار در برابر بهره بردن از نعمت ماه رمضان، گفت: بالاترین سود که افراد می توانند به دست آورند در ماه رمضان است و آن نجات یافتن از آتش جهنم است.
کد مطلب : ۸۶۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما