۰
plusresetminus

۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی صنایع در استان فارس جذب شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۳
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از جذب ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی و تجدید ساختار صنایع در این استان خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، علی صداقت‌پور اظهار داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سه ماهه نخست امسال، این شرکت موفق شد در جذب این اعتبارات عنوان نخست را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات از محل طرح‌های نوسازی و تجدید ساختار صنایع با هدف ارتقاء بهره‌وری در واحدهای صنعتی انجام می‌شود گفت: اصلاح و بهینه‌سازی خط تولید،  کاهش هزینه‌های انرژی و بهبود کیفیت و صیانت از تولید، نوسازی و بازسازی صنایع وتثبیت اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی از اهداف مهم پرداخت این تسهیلات است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: برای واحدهایی که متقاضی این تسهیلات هستند در مرحله نخست مشکلات آنها مطالعه و عارضه‌یابی و پس از اینکه راهکارهای افزایش بهره‌وری برای آنها تدوین شد، بر همین اساس نیز تسهیلات به آنها اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: بخشی از نرخ سود بانکی این تسهیلات از محل یارانه پرداخت می‌شود تا تسهیلات  صنعتی با نرخ سود کمتری در مقایسه با تسهیلات متداول نظام بانکی در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد.

صداقت‌پور در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال قرارداد تسهیلات نوسازی و تجدید ساختار صنایع  به میزان 100 میلیارد ریال بین واحدهای صنعتی و بانک‌های عامل منعقد شده است گفت: بررسی آمار قراردادها حاکی از رشد 114 درصدی است.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سال گذشته نیز عنوان نخست کشور را در زمینه جذب اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری و کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع به خود اختصاص داد.
کد مطلب : ۸۷۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما