۰
plusresetminus

مانور اطفاء حریق هوایی در کامفیروز مرودشت برگزار می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۲
مدیرکل محیط زیست استان فارس از اجرای مانور اطفای حریق هوایی در منطقه کامفیروز خبر داد و گفت: این مانور با همکاری مشترک منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای ارتش و مدیریت بحران استان فارس اجرا می‌شود.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، 107 فقره آتش‌سوزی در بهار امسال در استان فارس رخ داده که این امر منجر به سوختن هزار و 160 هکتار از اراضی استان شد.

هرچند براساس گفته‌های مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 83 درصد کاهش داشته است اما باید تلاش شود که همین میزان نیز به صفر برسد.

وجود ارتفاعات صعب‌العبور از جمله مشکلاتی است که سبب می‌شود اطفا حریق با سختی و با صرف زمان زیاد انجام ‌شود و یکی از مشکلات این امر آسیب دیدن و آتش گرفتن میزان بیشتری از اراضی و جنگل‌های استان است.

یکی از راهکارهایی که کارشناسان امر برای این حل این مشکل ذکر می‌کنند، استفاده از بالگرد و اطفای حریق هوایی است که بنا به گفته بوستانی در استان فارس با همکاری نیروهای مسلح بناست که این اتفاق رخ دهد.

چهارشنبه 31 تیرماه نخستین مانور اطفا حریق هوایی در منطقه کامفیروز استان فارس با همکاری مشترک نیروی هوایی، منابع طبیعی، محیط زیست و مدیریت بحران برگزار می‌شود.

حمزه ولوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: آتش‌سوزی سوری در منطقه کامفیروز انجام می‌شود و با همکاری دستگاه‌های مختلف این آتش به صورت هوایی و با استفاده از بالگرد خاموش می شود.

وی گفت: حداقل 5 دستگاه خودرو و 25 نیرو از محیط زیست در این مانور حضور دارند و تعداد نیروهای منابع طبیعی نیز به همین گونه است.

چندی پیش بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی فارس، از پایگاه اطفا حریق شدن استان فارس در منطقه جنوب کشور و پیش‌بینی پنج پد فرود بالگرد در سطح استان برای این امر خبر داده بود.
کد مطلب : ۸۷۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما