۰
plusresetminus

رادیو فرانسه: اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را مثبت می‌داند

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱
رادیو فرانسه گزارش داد: مسوولان دیپلماسی اروپایی، چشم اندازهای توافق اتمی با ایران را بسیار مثبت دانستند.
به گزارش حافظ، شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی دوشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: بر خلاف بدبینی کنگرۀ آمریکا و مخالفت صریح رژیم صهیونیستی با توافق اتمی، وزیران امور خارجۀ 28 کشور عضو اتحادیۀ با صدور بیانیه ای در بروکسل اعلام کرده اند که توافق اتمی با ایران که در پی دوازده سال تنش و ماه ها مذاکرۀ دشوار به دست آمده، بهترین انتخاب ممکن است.
 
لوران فابیوس، وزیر امور خارجۀ فرانسه که در بروکسل حضور داشت، بار دیگر بر متعادل بودن توافق اتمی تأکید کرده است.
 
فیلیپ هموند، وزیر امور خارجۀ انگلیس نیز گفته که امیدواریم ایران را مثبت تر از گذشته ببینیم و شاهد رفتار این کشور در مقام یک قدرت سازندۀ منطقه ای باشیم.
 
فیلیپ هموند همچنین افزوده که اتحادیۀ اروپا می تواند نقش بسیار مهمی به عهده گیرد. اصولاً در اعتقادات ایرانی ها رابطه با آمریکا بسیار دشوار است. به همین دلیل شاید ما اروپاییان این فرصت را داشته باشیم که ایران را در جهت رفتاری میانه روتر در منطقه تشویق کنیم.
 
وزیران امور خارجۀ اروپایی امیدوارند که توافق اتمی، که به گفتۀ لوران فابیوس یک حرکت بزرگ سیاسی است، روند مثبتی ایجاد کند که در حل سایر مشکلات خاورمیانه مؤثر باشد.
 
رادیو فرانسه فارسی در پایان افزود: فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجۀ آلمان هم گفته که امیدوارم توافق با ایران انگیزه ای برای راه حل های مشابه به وجود بیاورد تا مشکل سوریه نیز حل گردد، هرچند که در این کشور، راه حل هنوز دست نیافتنی به نظر می رسد.



منبع:مشرق
کد مطلب : ۸۸۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما