۰
plusresetminus
مشاور شهردار شیراز در امور بانوان خبر داد

برپایی نمایشگاه تاریخچه فرهنگ پوشش در ادیان و ملل مختلف در شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۴
مشاور شهردار شیراز در امور بانوان از برپایی نمایشگاه تاریخچه فرهنگ پوشش در ادیان و ملل مختلف در این شهر خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر شهردار این شهر، پروین حکمت‌آمیز در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه حجاب و عفاف نشانه وقار، افتخار و عزت‌نفس هر زن و مرد مؤمن است، اظهار داشت: ملت مسلمان ایران نسبت به حفظ ارزش‌های مذهبی، فرهنگی و اصیل جامعه در طول تاریخ، متعهد و الگویی برای همگان بوده، هستند و خواهند بود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب اعلام کرد و افزود: این جشنواره در چهار محور آموزش، پرسمان (تریبون آزاد)، غرفه عرضه محصولات عفاف و حجاب و نمایشگاه تاریخچه فرهنگ پوشش در ادیان و ملل مختلف، برپا شد.

مشاور امور بانوان شهردار شیراز با اشاره به 21 تیرماه 1314 و واقعه یورش رضاخان به مسجد گوهرشاد به‌منظور کشف حجاب، اضافه کرد: مردان و زنان مسلمان با پیروی از الگوی غیرت علی‌گونه و عفت و پاک‌دامنی حضرت فاطمه زهرا (س)، با خون خود نقطه عطفی را در تاریخ ثبت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه با تفکر و تعمق در آیات اللهی مسئله عفاف و حجاب در سوره‌های احزاب و نور به‌عنوان یک حکم واجب عنوان‌شده است، خاطرنشان کرد: بانوان مسلمان ایرانی با تأسی از عفت و پاکدامنی و فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) در ترویج این فرهنگ به نسل‌های آینده نقش برجسته‌ای دارند.

وی ادامه داد: الگو از شخصیت بانوی مکرم اسلام، تکریم مکارم اخلاق است و به این وسیله زن مسلمان می‌تواند بر چالش‌ها و مشکلات فائق آید.

حکمت‌آمیز تصریح کرد: آثار و برکات این فرهنگ سبب افزایش آرامش درونی، کرامت انسانی و تحکیم بنیان خانواده و ایجاد جامعه سالم می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی بتوانیم در آینده برنامه‌های گسترده و غنی فرهنگی را در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل عفاف و حجاب در خانواده و جامعه تدوین کنیم.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه عدم رعایت حجاب، عفاف، ایمان و اخلاق در جامعه موجب تزلزل بنیان خانواده و جامعه می‌شود، اظهار داشت: دشمن از طریق فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و تلفن‌های همراه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به فرهنگ جامعه و نسل جوان وارد کرده است.

در این برنامه خدیجه خادم صادق، خواهر شهیدان خادم صادق، پیرامون اهمیت عفاف و حجاب در خانواده و جامعه به ایراد سخنرانی پرداخت و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ گفت.

در پایان این آئین از دختران سنین 15 تا 18 ساله همکاران شهرداری در مسابقه کتاب‌خوانی «فرشتگان زمین» تقدیر شد.

این مراسم با حضور، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) شیراز و تعدادی از مدیران شهرداری شیراز با حضور مخاطبان و همکاران مجموعه شهرداری و شهروندان خانه محلات شیخ علی چوپان، ده‌پیاله، کوشک میدان و مهدی‌آباد، برگزار شد.
کد مطلب : ۸۸۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما