۰
plusresetminus
مدیر جهاد کشاورزی فسا:

سطح زیرکشت محصول پسته در فسا ۵۲ برابر شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: برای مقابله با بحران کم‌آبی سطح زیرکشت محصول پسته در این شهرستان نسبت به دو سال گذشته ۵۲ برابر شده است.
سطح زیرکشت محصول پسته در فسا ۵۲ برابر شد
به گزارش حافظ نیوز، بختیار رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از 52 برابر شدن سطح زیرکشت پسته در شهرستان فسا نسبت به دو سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با استقبال خوب کشاورزان شهرستان فسا از جمله کشاورزان بخش شیبکوه در طول دو سال اخیر سطح زیر کشت این محصول از 2 هکتار به 105 هکتار افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: با توجه به کم‌توقعی نیاز آبی پسته و شرایط اقلیمی مناسب برای کاشت آن در شهرستان و تغییر الگوی کشت، ترویج کشت پسته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در اولویت این نهاد قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فسا افزود: یکی از راهکارهای علمی و کاربردی برای مقابله با بحران خشکسالی، کاشت گونه‌های باغی مقاوم به کم‌آب مزیت اقتصادی بالا دارد.

وی تصریح کرد: نیاز آبی گیاه پسته 6000 متر مکعب در هکتار در طول سال زراعی است که با توجه به نیاز آبی 16 هزار متر مکعبی مرکبات، نیاز آن تقریبا  یک سوم مرکبات است.

رحمانی خاطرنشان کرد: محصول پسته در مقایسه با میوه مرکبات جزو میوه‌های خشک محسوب می‌شود که پس از برداشت بدون نیاز به هزینه بالای نگهداری در سردخانه (در مقایسه با مرکبات) و با مشکلات کمتری به راحتی نگهداری می‌شود  و با قیمت مناسب و اقتصادی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه پسته جزو محصولاتی است که نیاز کودی آن به مراتب کمتر از سایر محصولات باغی و مرکبات است اظهار امید واری کرد با توجه  به محدودیت منابع آبی از لحاظ کمی و کیفی توسعه این محصول مورد توجه و استقبال کشاورزان قرار می‌گیرد و در آینده شهرستان فسا به قطب پسته‌کاری تبدیل می‌شود.
کد مطلب : ۸۸۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما