۰
plusresetminus
فرماندار استهبان

۸۰۰ هکتار از اراضی ملی استهبان در آتش سوخت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
فرماندار شهرستان استهبان گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی و محیط زیست این شهرستان در چندماه گذشته دچار آتش سوزی شده است.
۸۰۰ هکتار از اراضی ملی استهبان در آتش سوخت
به گزارش حافظ نیوز، محمدمهدی شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: آتش‌سوزی‌ها خسارت‌های زیادی در شهرستان استهبان به همراه داشته و بر اثر آن بسیاری از مناطق بکر این شهرستان بر اثر سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در آتش سوخته است.

وی بیان کرد:در این مدت بیشترین خسارت آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بختگان بود که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد و در آن مناطق زیبای جنگلی محیط زیست دچار خسارت‌های جبران ناپذیر شد.

فرماندار استهبان با اشاره به آتش‌سوزی آخر هفته گذشته در ناحیه مرزی بین شهرستان استهبان و فسا در منطقه کوه دودج نیز تصریح کرد: این آتش‌سوزی از ساعت 13 روز پنج‌شنبه آغاز و تا ساعت 24 ادامه یافت که براساس گزارش‌های کارشناسی در این حادثه حدود 50 هکتار از اراضی کم‌نظیر جنگل و مرتع که بیشتر در حوزه جغرافیایی شهرستان فسا بوده طعمه حریق شده و از بین رفت.

شرفی با بیان اینکه بارها از مردم و بهر‌ه‌برداران درخواست شده مسائل ایمنی را رعایت کرده و از هرگونه  بی‌توجهی نسبت به بروز آتش‌سوزی خودداری کنند خاطرنشان کرد: موضوع آتش‌سوزی‌ها به مشکل اساسی تبدیل شده و با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قاطع قانونی شده و اجازه هرگونه سوء استفاده به تخریب اراضی ملی و محیط زیست داده نمی‌شود.
کد مطلب : ۸۸۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما