۰
plusresetminus
امروز در لارستان صورت گرفت

برگزاری مراسم شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین (ع)

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۸
در آئین باشکوهی با حضور خیل عظیم عاشقان عصمت و طهارت (ع)، مراسم عزاداری سالروز شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین (ع) در جوار حرم مطهر آن بزرگوار در لارستان برگزار شد.
برگزاری مراسم شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین (ع)
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لارستان، همزمان با پنجم شوال 1435 (هـ‌.‌ق) مصادف با سالروز شهادت حضرت امامزاده میر علی‌بن‌الحسین (ع)، نوه بی‌واسطه امام زین‌العابدین (ع) عصر امروز مراسم عزاداری و سینه‌زنی با حضور اقشار مختلف مردم متدین لارستان و زائران آن حضرت برگزار شد.

در این مراسم، مداحان با مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت شهادت آن بزرگوار، حزن و اندوه خاصی را در حرم نورانی این امامزاده واجب‌التعظیم برقرار کردند.

مدیر آستان مقدس امامزاده میر علی‌بن‌الحسین (ع) لارستان در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بنا به اسناد به‌دست‌آمده و همچنین نوشته مرقوم بر روی سنگ قبر کشف‌شده از آن بزرگوار آمده است که؛ امامزاده میرعلی (ع)، در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال 146 هجری در خانواده یکی از فرزندان برومند امام سجاد (ع) به‌نام حسین به دنیا آمد.

سید یعقوب مصطفوی افزود: عمر پربرکت و طولانی آن حضرت (قریب 103 سال) این سعادت را نصیب ایشان کرد که حیاتش مصادف با دوران زندگی امامان معصوم (حضرت امام جعفر صادق (ع) تا امام حسن عسکری (ع)) باشد.

مدیر آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین (ع) لارستان اضافه کرد: گسترش تشیع در جنوب ایران از سواحل خلیج‌فارس تا اصفهان آن زمان، به زحمات آن حضرت و یاران صدیقش وابسته است.

مصطفوی عنوان کرد: بنا به منابع ذکرشده، امامزاده میرعلی بن الحسین (ع) پس از 40 سال اقامت در لار و زحمات و مشقات فراوان، در نماز صبح پنجم شوال سال 249 هجری قمری، هنگامی‌که سر مبارک را از سجده دوم برای سلام نماز برداشتند، با شمشیر جلادی خون‌آشام، همانند جد بزرگوارش مولا علی (ع) در محراب عبادت به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش فارس، حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین (ع)، در محله پاقلعه از محلات قدیمی شهر لار واقع‌شده و سالانه پذیرای جمع کثیری از زائران و شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت است.


 
کد مطلب : ۸۹۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما