۰
plusresetminus
فرماندار قیروکارزین تأکید کرد

لزوم توجه به تجهیز مدارس عشایری در قیروکارزین

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۳
فرماندار قیروکارزین گفت: با توجه به حضور دانش‌آموزان با استعداد در مدارس عشایری و شبانه‌روزی باید در زمینه ارتقای آموزش و تجهیزات این مدارس تلاش کرد.
لزوم توجه به تجهیز مدارس عشایری در قیروکارزین
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قیروکارزین، اشکان کاظمی بعدازظهر امروز در نشست خود با معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش عشایر فارس اظهار داشت: موضوع کمک به مدارس شبانه‌روزی هر سال در دستور کار قرار دارد و از آنجا که دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس شبانه‌روزی حضور دارند، باید از طریق خیران و سایر دستگاه‌ها در راستای افزایش کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی گام برداریم.

وی افزود: با توجه به مشکلات مدارس شبانه‌روزی و بی‌بضاعتی دانش‌آموزان و به‌منظور ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس عشایری و شبانه تمام تلاش و حمایت خود را به کار می‌بریم.

فرماندار قیروکارزین بیان داشت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در محیطی دور از خانواده مشغول تحصیل هستند و باید زمینه‌ای فراهم شود تا از لحاظ جسمی و روحی در شرایط مطلوبی باشند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش عشایر فارس نیز در این نشست اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش عشایر فارس دارای پنج نمایندگی در سطح این استان است که یک نمایندگی آن در شهرستان قیروکارزین قرار دارد و مسئولیت‌های آموزشی و پرورشی، سرویس‌دهی و تأمین امکانات رفاهی و آموزشی معلمان در مناطق زیرپوشش را بر عهده داشته و با نظارت اداره مرکزی فعالیت می‌‌کنند.

محمدظاهر مزارعی با بیان اینکه نزدیک به 25 درصد از کل دانش‌آموزان قیروکارزین در حوزه آموزش‌ و پرورش عشایر قرار می‌گیرند تصریح کرد: از مجموع 12 هزار دانش‌آموز قیروکارزینی 2 هزار و 700 نفر را دانش‌آموزان عشایر تشکیل می‌دهند که اگر شرایط برای تحصیل آنان مهیا شود به موفقیت‌های تحصیلی خوبی دست پیدا می‌کنند.

وی با قدردانی از فرماندار قیروکارزین در زمینه کمک و تعامل در بحث مدارس شبانه‌روزی بیان داشت: در تأمین امکانات برای مدارس شبانه‌روزی در زمان وقوع زمین‌لرزه‌ها در قیروکارزین و سایر مشکلات این مدارس، فرمانداری همکاری‌های خوبی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها یک مدرسه شبانه‌روزی در سطح این استان داشتیم خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس اسلامی تعداد مدارس شبانه‌روزی عشایری به 23 مدرسه افزایش‌ یافته که دانش‌آموزان موفق و با استعدادی را تحویل جامعه می‌دهند.

وی در پایان افزود: مدرسه شبانه‌روزی استاد شهریار به دلیل نداشتن سردخانه در نگهداری مواد غذایی خود با مشکل مواجه است که امید است با توجه به عدم امکان خریدهای روزانه به دلیل هزینه‌های بالا این مشکل با حمایت‌های مسئولان حل شود.
کد مطلب : ۸۹۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما