۰
plusresetminus

«همدلی و همزبانی» و حکایت حرمت هایی که اصلاح طلبان استان فارس زیر پا می گذارند!/ آیا استاندار جدید فارس برای ترمیم روابط دولت و ملت اقدام سازنده خواهد کرد؟

تاریخ انتشارجمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۲
به نظر می رسد با توجه به اتفاقات اخیر، نوبت استاندار جدید فارس باشد که برای خاتمه تمام حواشی و التهابات تحمیل شده به استان فارس، پیش قدم شده و اقدام سازنده ای در این راستا انجام دهد.
اصلاح طلبان استان فارس
اصلاح طلبان استان فارس
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی حکایت حرمت شکنی اصلاح طلبان استان فارس از ابتدای دهه هشتاد و همزمان با انتصاب انصاری لاری به سمت استانداری فارس آغاز شد. در آن سالها انصاری لاری همچون بسیاری دیگر از چهره های اصلاح طلب کشور ماموریت داشت ارکان انقلاب اسلامی را مورد هجمه خویش قرار دهد و در خصوص بسیاری از مولفه های حکومت اسلامی ایجاد تشکیک نماید. اظهارات وی در خصوص حیطه اختیارات ولی فقیه و تقدس زدایی از آرمان ها در سخنرانی 22 بهمن سال 81 سرآغاز التهاب آفرینی های جریان اصلاحات در استان فارس بود. التهاباتی که بعدها با ورود سخنرانان حاشیه ساز به محافل آکادمیک شهر شیراز و استان فارس ادامه یافت و در این بین، دو قطبی کردن فضای جامعه و نخبگان سیاسی یکی از اصلی ترین اهداف جریان اصلاحات در استان فارس به شمار می رفت.
در این بین، در پی دست رد مردم به نامزدهای جریان اصلاحات طی انتخابات های گوناگون برگزار شده در دهه 80، فتنه انگیزی های این جریان نیز فروکش کرد تا اینکه با روی کار آمدن حسن روحانی و جریان منتصب به اعتدالگرایی در خرداد 92، گویی جریان اصلاحات مجددا عرصه را برای عرض اندام مناسب می بیند.
آخرین نمونه از عرض اندام رادیکالهای جریان اصلاحات استان فارس به معارفه استاندار جدید فارس بازمی گردد.
در سالی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان همدلی و همزبانی نامگذاری شده، رادیکالهای جریان اصلاح طلب فارس در حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان و خیل عظیم اصحاب رسانه کشوری نمایندگان فارس در مجلس را «هو» کردند و علیه آنها در حین سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان فارس شعار دادند. شعارهایی که حتی نمایند ولی فقیه را از ایراد سخنرانی منصرف کرد و شرایط خاص استان فارس را بیش از پیش به رخ رحمانی فضلی وزیر کشور کشید.
به راستی زمانی که تمام نمایندگان مردم فارس در خانه ملت، از سوی یک جریان سیاسی مورد هجمه و تخریب قرار می گیرند و حتی علیه آنها از اهانت عریان نیز بهره گرفته می شود و حتی پیش از این مراسم نیز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، توهین به نمایندگان مردم از سوی جریان اصلاحات و عوامل آنها به عنوان یک خط خبری دنبال می شود آیا می توان ادعا نمود فضای سیاسی استان فارس به دور از التهاب و بحران است؟
این اتفاقات در حالی روی می دهد که چندی پیش، تریبون های رسانه ای همین جریان سیاسی به دلیل اتفاقات ناگواری که در جریان سفر علی مطهری به شیراز رخ داده بود بارها از لزوم حفظ حرمت نمایندگان مردم سخن گفته بودند و حمله کنندگان به یک نماینده مجلس را حمله کنندگان به آحاد مردم معرفی کرده بودند.
حال که 18 نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، از طرف این جریان سیاسی مورد هجمه قرار گرفته و حرمت آنها شکسته می شود آیا می توان ادعا نمود عناصر افراط گرا و رادیکال جریان اصلاح طلب استان فارس حرمت مردم را شکسته اند و توصیه رهبر انقلاب در خصوص حفظ وحدت و همدلی و همزبانی را زیر پا گذاشته اند؟
در این شرایط، در حالی که بنا بر توصیه آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان، به نظر می رسید مجمع نمایندگان از استیضاح وزیر کشور منصرف شده اند، اما اتفاقات اخیر که در جلسه تودیع و معارفه استاندار جدید نیز نمایان شد و حکایت از آن داشت که اصلاح طلبان افراطی فارس دچار «بدمستی» و «حس پیروزی کاذب» شده و خود را در مدیریت اجرایی استان بیش از حد سهیم می بینند، مجددا سبب گردید طرح استیضاح رحمانی فضلی در دستور کار نمایندگان فارس قرار گیرد.
مسلما وقوع این قبیل اتفاقات و حواشی به صلاح کشور و استان فارس نیست و به جهت حفظ وحدت و جلوگیری از بروز التهاباتی که وقت و فکر و انرژی مسئولان را به خود معطوف می کند باید جلوی وقوع و تکرار آن گرفته شود.
حال سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که چه کسی باید برای رفع این حواشی و التهابات پیش قدم شود؟
به نظر می رسد حضور برخی نمایندگان استان در جلسه تودیع و معارفه استاندار فارس نشان از آمادگی آنها برای پذیرش و تعامل با استاندار جدید و تلاش آنها برای رفع حواشی و التهابات اخیر بوده است. همچنین تقاضای آیت الله ایمانی و آیت الله سید علی اصغر دستغیب از نمایندگان برای انصراف از پیگیری استیضاح وزیر کشور نیز نشان از حسن نیت روحانیت فارس برای برقراری آرامش و ثبات در استان فارس است.
بنابراین به نظر می رسد با توجه به اتفاقات اخیر، حال نوبت استاندار جدید فارس است که برای خاتمه تمام حواشی و التهابات تحمیل شده به استان فارس، پیش قدم شده و اقدام سازنده ای در این راستا انجام دهد.
اقدامی که بیانگر حسن نیت و عزم جزم شده سید محمد علی افشانی برای تعامل سازنده با کلیه نمایندگان مردم در خانه ملت و روحانیت فارس باشد و بر ماه ها جولان افراط گرایان اصلاح طلب در عرصه سیاسی استان فارس نیز مهر پایان بزند.
 
کد مطلب : ۹۰۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما