۰
plusresetminus

دستگیری ۷ نفر از کارکنان اداره راه هرمزگان

تاریخ انتشارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
حجت‌الاسلام اکبری از دستگیری ۷ نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبرداد و گفت: این افراد بیش از ۱۰ میلیارد ریال اموال بیت المال را تضییع کرده‌اند.
به گزارش حافظ نیوز، «حجت الاسلام محمد صادق اکبری» در گفت‌وگو با میزان با اعلام این خبر اظهارکرد: در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۴ حسب گزارش اداره کل اطلاعات استان هرمزگان این باند به اتهام ارتشاء و تضییع اموال بیت المال، جعل و سوء استفاده از سند مجعول شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی رئیس نقشه نگاری و مشاور اداره کل راه و شهرسازی استان، نسبت به تغییر و جانمایی عکس های هوایی و مستند موردنیاز جهت طرح درکمیسیون ماده ۱۲ به منظور غیرموات عنوان کردن اراضی جهت واگذارنمودن به افراد مورد نظرشون اقدام می کردند.

این مسئول عالی قضایی همچنین بیان کرد: اعضای این باند در این خصوص وجوهی را از واگذار شوندگان اراضی در شهرهای جاسک، بندرعباس، میناب، رودان و سیریک دریافت می‌کردند.

حجت‌الاسلام اکبری در ادامه تصریح کرد: همچنین این افراد با اقدام به تبانی در واگذاری زمین از طریق مزایده و ورود افراد بر مزایده‌ها و برنده اعلام نمودن این افراد اقدام به اخذ وجوهی با تبانی کارمندان اداره کل راه و شهرسازی می نمودند و در این خصوص بیش از ده میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال رشوه دریافت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اعضای این باند بیش از ۱۰ میلیارد ریال اموال بیت المال را تضییع کرده‌اند، اضافه کرد: در این خصوص هفت نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک و افراد واسطه دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند.

وی همچنین گفت: در خصوص این متهمین و دوازده نفر دیگر که متهم به پرداخت رشوه به این افراد بوده اند قرار جلب دادرسی و کیفرخواست نیز صادر شده است که پرونده به زودی در دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند و دادگاه رسیدگی کننده نیز با رعایت عدل و انصاف در اسرع وقت حکم شایسته را صادر خواهد کرد.
کد مطلب : ۹۰۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما