۰
plusresetminus

بهره برداری از ترمینال خارجی فرودگاه لارستان تا بهمن ماه سال جاری

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان با بیان اینکه ترمینال خارجی این فرودگاه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال احداث است، گفت: این پروژه حداکثر تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از لادستان، عنایت‌الله انصاری‌فرد با بیان اینکه ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) لارستان در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال احداث است، اظهار داشت: تکمیل نمای داخلی و خارجی این سالن اکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برای پارتیشن بندی این سالن بودجه‌ای ۸ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است، افزود: مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نیز برای تجهیزات ترمینال جدید خارجی فرودگاه لارستان از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور اختصاص یافته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان با بیان اینکه عملیات محوطه‌سازی و تهیه و نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی این پروژه با قراردادی بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است، تصریح کرد: سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی این ساختمان خریداری شده و پروژه محوطه‌سازی آن نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: با روند رو به رشد احداث ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان، این پروژه حداکثر تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انصاری‌فرد با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای صادرات بار از فرودگاه بین‌المللی لارستان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مانع اصلی اینکار که سبب تعویق در عملیاتی شدن صادرات هوایی بار از فرودگاه لارستان شده، عدم توافق شرکت‌های هواپیمایی "ایر عربیا و فلای دبی" به عنوان حمل‌کننده بار با شرکت "ایران ایر" است.

وی با تقدیر از اداره گمرک و شرکت‌های هواپیمایی مستقر در لارستان، افزود: کشورهای هدف ما برای صادرات بار، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند، ترکیه و غیره است.
کد مطلب : ۹۰۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما