رئیس اداره ورزش و جوانان قیروکارزین خبر داد

برگزاری کلاس داوری درجه 3 فوتبال در قیروکارزین

4 مرداد 1394 ساعت 11:35

رئیس اداره ورزش و جوانان قیروکارزین، از آغاز برگزاری کلاس داوری درجه 3 فوتبال از امروز به مدت پنج روز با حضور مدرس داوری فوتبال و اعطای گواهینامه درجه 3 داوری در پایان دوره در این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قیروکارزین، باقر حسنی صبح امروز در حاشیه آغاز کلاس داوری فوتبال در این شهرستان اظهار داشت: کلاس‌های داوری درجه سه فوتبال از امروز آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

وی افزود: این کلاس در راستای ارتقای دانش داوری در میان علاقه‌مندان داوری در این شهرستان برگزارشده و ولی‌الله خلیفه مدرس داوری هیئت فوتبال استان فارس کار تدریس این کلاس را بر عهده دارد که در پایان به شرکت‌کنندگان در صورت کسب حدنصاب‌های لازم کتبی و عملی مدرک داوری درجه سه فوتبال واگذار می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان قیروکارزین از شرکت بیش از 30 نفر در این کلاس‌ها خبر داد و گفت: برای برگزاری کلاس داوری مطابق با آئین‌نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید مدرک تحصیلی شرکت‌کنندگان در کلاس درجه سه حداقل پایان دوره راهنمایی و سن شرکت‌کنندگان بین 17 تا 30 سال باشد.

وی با بیان اینکه مدت کلاس پنج روز و حداقل 30 ساعت به‌صورت نظری و عملی است، ادامه داد:  لازمه موفقیت در کلاس کسب 75 درصد نمره کتبی و قبولی در آزمون آمادگی جسمانی برابر حدنصاب تعیین‌ شده است.
وی در پایان افزود: این کلاس با همکاری هیئت فوتبال قیروکارزین، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شده که کلاس‌های نظری در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین و کلاس‌های عملی در ورزشگاه آزادی شهر قیر برگزار می‌شود.

 فرماندار قیروکارزین نیز در حاشیه برگزاری این کلاس اظهار داشت: امید است با برگزاری چنین دوره‌هایی شاهد تحول خوبی در ورزش و ورزشکاران این شهرستان باشیم.
اشکان کاظمی داوری را از جایگاه‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تمام مسابقات ورزشی و به‌‌ویژه فوتبال دانست و تصریح کرد: یک داور باید نخست با عشق و علاقه به داوری بپردازد و به آن شخصیت دهد چراکه برخی منتظرند کوچک‌ترین ضعفی از داوران دیده و آن‌ها را از جایگاهشان پایین آورند.
 این مقام مسئول آمادگی کامل بدنی را از دیگر خصوصیات یک داور عنوان کرد و افزود: فوتبال امروز فوتبال سرعت است، ورزشی که در آن تحرک بسیار بوده و تیم‌ها و بازیکنان مدت‌ها تمرینات سرعتی و استقامتی انجام می‌دهند تا به‌موقع به هدف خود برسند.

کاظمی ادامه داد: شما باید با برنامه دقیق تمرینی خود اعم از تحمل استقامت و سرعت در طول هفته به‌طور منسجم بر آمادگی بدنی خود اضافه کنید چراکه آمادگی مطلوب بدنی و زاویه دید خوب و حضور نزدیک به صحنه‌ها مکمل و پیش‌نیاز یک قضاوت عالی است.
فرماندار قیروکارزین با بیان اینکه در جامعه امروز که جامعه‌ای علمی و دانشگاهی است داوران نباید عقب‌تر و کمتر از دیگران باشند خاطرنشان کرد: داوران باید با کسب معلومات علمی در سطح دانشگاه‌ها به دیگران نشان دهند از لحاظ هوش و ذکاوت اگر برتر از دیگران نیستند کمتر نخواهند بود چرا که تحصیلات دانشگاهی شخصیت شما را شکل داده و به مقبولیت بین بازیکنان و مردم می‌افزاید.

وی با بیان اینکه برخی از داوران به دلیل نداشتن اعتماد به‌نفس پس از یک اشتباه خود در زمین، قابلیت بازگشت به بازی را نداشته و برای جبران، آوانس‌های مکرری به تیم مورد نظر می‌دهند بیان داشت: به تصمیمات خود اعتماد کرده و بدانید نخستین شخصی که باید به شما اعتماد کند خودتان هستید و تمرین داشته باشید که چگونه و با چه روش‌هایی می‌توانید روحیه اعتماد به‌نفس را در سطح ایده‌آلی حفظ کنید.


کد مطلب: 9082

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9082/برگزاری-کلاس-داوری-درجه-3-فوتبال-قیروکارزین

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir