۰
plusresetminus
با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس

2 مسجد در شهر قیر به ‌بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس و مسئولان محلی و استانی دو مسجد صاحب‌الزمان (عج) و جوادالائمه (ع) در شهر قیر با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد ریال از محل کمک‌های خیران به بهره‌برداری رسید.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی صبح امروز در مراسم افتتاح دو مسجد در شهر قیر با تشکر از کمک‌های خیران و مردم اظهار داشت: ساخت مسجد از صدر اسلام دارای اهمیت والایی بوده و نخستین مسجد نیز توسط پیامبر (ص) در قبا ساخته شد.

وی با اشاره به دو مسجد افتتاح‌ شده در شهر قیر خاطرنشان کرد: مسجد صاحب‌الزمان (عج) در شهرک الهادی شهر قیر با زیربنای 420 مترمربع در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع که توسط راه و شهرسازی واگذار شده با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک‌های خیران و اوقاف احداث و افتتاح شد.

موسوی ادامه داد: مسجد جوادالائمه (ع) نیز در محله نوید شهر قیر با زیربنای 420 مترمربع در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال با کمک خیران و اوقاف بنا و افتتاح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: امروز نیز به همت خیران و خیراندیشان سه مسجد در مناطق روستایی شهرستان قیروکارزین افتتاح می‌شود.

وی افزود: با تلاش و همت خیران و نیک‌اندیشان، این مساجد به‌عنوان میراثی گران‌بها ساخته‌ شده و برای همیشه در کارنامه اعمال بانیان آن باقی می‌ماند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه باید آحاد مردم در ساخت و تجهیز مساجد مشارکت کنند اضافه کرد: از امروز به بعد وظیفه ما در مرحله نخست حفظ و حراست از بنای مساجد و عمران و آبادی بیشتر آن و در مرحله بعد انجام عبادات و امور فرهنگی با حضور مستمر در مساجد است.

امام‌جمعه قیروکارزین نیز در سخنان خود در این مراسم انفاق را سیره اولیای خداوند دانست و اظهار داشت: انسان باید از قلم، قدم و مال خود در راه خدا انفاق کند که در جوانی و توانمندی بسیار بهتر از سخاوتمندی در سال‌های آخر عمر است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری بیان داشت: کارهای خوبی به همت خیران در این شهرستان انجام می‌شود و مردم باید بیش‌ از پیش در امور خیر مشارکت داشته باشند.

وی از کلنگ‌زنی ساختمان جدید حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قیر خبر داد و افزود: در روزهای آینده با حضور مسئولان کلنگ احداث ساختمان جدید حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قیر به زمین زده می‌شود.

اکبری در پایان برای مرحوم حجت‌الله ابراهیمی جوانی که چند ماه پیش از مرگ خود مبلغی بالغ‌بر 400 میلیون ریال برای فرش کردن مسجد جوادالائمه (ع) شهر قیر کمک کرده بود طلب مغفرت کرد و گفت: کسانی که از روزی خداوند انفاق می‌کنند برای خود اجر و ثواب ابدی ذخیره کرده و اعمالشان ماندگار است.

به گزارش فارس، امروز نیز سه مسجد با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، نماینده خیران حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی و مسئولان محلی در سه‌ نقطه روستایی قیروکارزین افتتاح می‌شود.
کد مطلب : ۹۰۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما