۰
plusresetminus

آغاز عملیات احداث موزه پاسارگاد

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه پاسارگاد خبرداد.
آغاز عملیات احداث موزه پاسارگاد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از مهر، مصیب امیری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت موزه پاسارگاد آغاز و تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد، گفت: موزه تخصصی پاسارگاد در فضایی به مساحت ۴۳ هزار و ۶۵۴ مترمربع در حال ساخت است.
 
وی در خصوص اهمیت ساخت این موزه تخصصی در مجموعه جهانی پاسارگاد بیان کرد: در سفر هیئت دولت به فارس مبلغ پیشنهادی پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه پاسارگاد ارایه شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: اجرایی شدن عملیات ساخت موزه پاسارگاد و سایر موزه های استان که در سفر هیأت دولت به فارس مورد تأکید قرار گرفت با پیگیری ها و رهنمودهای ویژه دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون شاهد شروع مجدد ساخت و تکمیل موزه پاسارگاد در این استان هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال اعتبار در این موزه هزینه شده، گفت: مساحت ساختمان موزه چهار هزار و ۲۵۰ متر مربع است که شامل پنج گالری، گنجینه، مرکز انتشارات و پژوهشکده، فضاهای خدمات موزه ای و… است.
 
وی با بیان این که طراحی اولیه و عملیات ساخت این موزه به قبل از انقلاب برمی گردد، ادامه داد: از سرگیری عملیات اجرایی موزه پاسارگاد عملاً  از سال ۸۷ آغاز شد که با رویکرد جدید و اضافه شدن وسعت ساختمان همراه بود، به طوری که ساختمان قدیمی موزه که هزار و ۷۰۰ متر مربع وسعت داشت در حال حاضر به چهار هزار و ۲۵۰ مترمربع افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه موزه پاسارگاد در دو طبقه طراحی شده، بیان کرد: این موزه دارای یک طبقه زیر زمین و طبقه همکف است و شکل ظاهری ساختمان با توجه به در نظر گرفتن حریم مجموعه جهانی پاسارگاد در زیر خاک مدفون است و پس از تکمیل، گردشگران این موزه را به صورت یک تپه خاکی می بینند که این اقدام در جهت حفظ حریم مجموعه جهانی پاسارگاد است.


 
کد مطلب : ۹۱۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما