۰
plusresetminus
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس:

موزه تخصصی نورآباد در استان فارس تا سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: موزه تخصصی نورآباد در شهرستان ممسنی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
موزه تخصصی نورآباد در استان فارس تا سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس مصیب امیری با بیان اینکه عملیات اجرایی موزه نورآباد از سال 87 آغاز شده است اظهار داشت: با صرف هزینه‌ای بیش از 6 میلیارد ریال تاکنون اسکلت بتنی و دیوار پیرامونی و بخشی از نماسازی این موزه اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی موزه نورآباد پس از چند سال وقفه به تازگی از سر گرفته شده است افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته چناچه اعتبار مورد نیاز به مبلغ 15 میلیارد ریال تأمین شود این پروژه بزرگ تا پایان سال مالی 95 تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خاطرنشان کرد: این موزه در شرق شهر نورآباد در زمینی به مساحت تقریبی 2 هزار متر مربع در دو طبقه در حال  ساخت است که طبقه اول آن مشتمل بر گالری نمایش آثار، سالن کنفرانس و نمایشگاه‌های موقت است.

به گفته امیری در طبقه همکف این موزه تخصصی فضاهای اداری، خدماتی و آموزشی و گنجینه امن قرار دارد.

در حال حاضر چندین پروژه بزرگ عمرانی در استان فارس شامل باغ موزه مشاهیر، مرکز فرهنگی سعدی‌شناسی در شیراز، موزه تخصصی پاسارگاد و موزه نی‌ریز از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس در حال اجراست.
کد مطلب : ۹۱۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما