۰
plusresetminus
یادواره شهدا رد ارسنجان؛

شهدا برای گرفتن پست و مقام به جبهه نرفتند

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: شهدا برای گرفتن پست و مقام به جبهه نرفتند که امروز ما بخواهیم حضور در جبهه را به رخ دیگران بکشیم.
شهدا برای گرفتن پست و مقام به جبهه نرفتند
به گزارش حافظ نیوز، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سردار خداداد ابراهیمی در دیدار با ایثارگران و جانبازان  و خانواده‌های شهدای شهرستان ارسنجان، گفت: سرمایه‌ای که دیروز خانواده شهدا و رزمندگان پس‌انداز کردند هم در دنیا باعث عزت و شرف هست و هم برای آخرتمان بسیار مناسب و در جایگاه ارزشی و معنوی خودش قرارگرفته است .

وی ادامه داد: ما که منتصب به شهدا، رزمندگان و آزادگان در کنار آن‌ها سرمایه‌ای مادی و معنوی برای خودمان اندوخته‌ایم که این سرمایه را باید همچنان حفظ کرد و از کنار این سرمایه به‌مرور نباید مصرف کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: این سرمایه برای ما یک پس‌انداز بوده که سود معنوی دارد و قابل ارزش دنیایی نیست.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: اگر بخواهیم راه برویم و کار خودمان را به رخ دیگران بکشیم و جانبازان هستیم و بگوییم ما جبهه بودیم  و شماها کجا بودید و جبهه را به رخ مردم بکشیم و دائم بگوییم ما بوده‌ایم و شما نبودید این می‌شود استفاده از سرمایه‌ای که اندوخته‌ایم دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند و بعد از مرگمان چه بگوییم.
وی ادامه داد: این مراسم‌ها، یادبودها و یادواره‌ شهدا که برگزار می‌شود و دورهم جمع می‌شویم برای این است که عبرت بگیریم تا کسی از نام رزمندگی استفاده نکردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس یادآور شد: شهدای ما بی‌ریا، با عشق و باعلاقه رفتند، جبهه ما نه حقوق، نه درجه و نه مسئولیت داشت،هرکسی به جبهه مشرف می‌شد نسبت به توانش از او سؤال می‌شد و در جایگاهی به‌کارگیری شد و هیچ‌گونه عیب و عاری هم نبود.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: در جبهه به کسی قول مقام، وعده، مسئولیتی نداده بودند، اما امروز یادگاران جبهه نباید اجر خود در دوران مقدس را خرج این دنیا کنند و به دنبال مقام و مسئولین و ثروت‌اندوزی و امثال آن باشند.
وی یادآور شد: ما باید از سبک زندگی شهدا عبرت بگیریم و باید دنبال کنیم که شهدا چگونه بودند و چگونه زندگی می‌کردند، رفتارشان با مردم چگونه بود درآمدشان چگونه بود، زکاتشان چگونه بود، احترامشان به پدر و مادر چگونه بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: زندگینامه شهدا را مطالعه کنیم، ببینیم شهدا چه بودند و چه کردند و چه گفتند چون اول عمل کردند و بعد گفتند.

ابراهیمی تأکید کرد: امام(ره) فرمودند، "خانواده شهدا چشم‌وچراغ این ملت هستند" یعنی این‌ها ستارگان راه هستند ما برای اینکه راه را اشتباه نرویم، برای اینکه خطمان از خط امام(ره) جدا نشود، برای اینکه جلوتر از امام(ره) حرکت نکنیم، باید با ارتباط و تمسک به رزمندگان به خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان به روحانیت معظم بایستی از کانال این‌ها عبور کنیم.

وی افزود: آنچه امروز داریم و سربلندی کشور در جهان از برکت حضور رهبر معظم انقلاب و خون شهدا است.
کد مطلب : ۹۱۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما