۰
plusresetminus

مدیر جدید کمیته امداد لارستان معرفی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۰
در آئینی با حضور مدیرکل کمیته امداد فارس، مدیران پیشین و جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) لارستان تودیع و معارفه شدند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لارستان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر کمیته امداد شهرستان لارستان که با حضور مسئولان استانی، خیران و اقشار مختلف مردم در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، اظهار داشت: باید تمام آحاد جامعه به‌ویژه دانشگاهیان، مسئولان و حوزویان در زمینه مشارکت مردم در امور خیر اهتمام ویژه‌تری به‌خرج دهند.

علی اللهیاری با تأکید بر اینکه همگان را باید به شیوه‌های مختلف نسبت به موضوع فقر حساس کرد، افزود: فقر، یک بیماری بزرگ اجتماعی است که باعث رنجش خاطر جامعه بشری می‌شود و در نقطه حاد آن، ایمان را می‌برد.

مدیرکل کمیته امداد فارس اکرام فقرا را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: باید بر این باور بود که بروز فقر، مشکل تمام افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نسخه زدودن فقر را باید در دین جستجو کرد گفت: حل موضوع فقر با توجه به غنای دینی ما، با ترغیب مردم در دستگیری از مسکینان و ایتام امکان‌پذیر است.

اللهیاری فقر فرهنگی را یکی از معضلات مهم جامعه کنونی ایران دانست و تصریح کرد: می‌توان با سبک اسلامی و تأمین حداقل امکانات، زندگی را شروع کرد درحالی‌که روزانه جوانان بسیاری به‌خاطر چشم و هم‌چشمی و زیاده‌خواهی برخی خانواده‌ها، جلو ازدواج آنان گرفته می‌شود.

این مسئول بروز فقر را مربوط به دستگاه‌ها و با دلایل مختلف خواند و اضافه کرد: باید بر اساس مشارکت، مشکل فقر را برطرف کرد.

وی با تأکید بر اثربخش بودن صدقات در کاهش فقر، گفت: در سال گذشته 15 میلیارد تومان در استان فارس صدقه جمع‌آوری ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس بابیان اینکه در سال گذشته خیران از طریق مشارکت در طرح اکرام ایتام 27 میلیارد تومان به این نهاد کمک کرده‌اند، عنوان کرد: با کمک ماهانه 20 هزار تومان به هر یتیم، جمع کثیری از این عزیزان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان مربوط به عرصه دام‌پروری است، افزود: در سال گذشته 140 میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زا اختصاص‌ یافته است.

به گزارش فارس، امام‌جمعه موقت لارستان، معاون فرماندار ویژه لارستان، مدیران پیشین و جدید کمیته امداد لارستان از سخنرانان دیگر این برنامه بودند.

در پایان این مراسم از خدمات 8 ‌ساله حجت‌الاسلام‌ عبدالله تقی‌زاده تقدیر و علی دلاور به‌عنوان مدیر جدید کمیته امداد لارستان معرفی شد.
کد مطلب : ۹۱۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما