راه برون‌رفت از معضل بیکاری با افزایش ‌مهارت امکانپذیر است

6 مرداد 1394 ساعت 22:43

‌فرماندار قیروکارزین گفت:‌ ارتقای فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی بین مردم باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد چرا که یکی از راه‌های برون‌رفت از معضل بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت است.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قیروکارزین، بعدازظهر امروز به مناسبت ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کارکنان و مربیان مرکز فنی و حرفه‌ای قیروکارزین در مراسمی با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرماندار قیروکارزین در حاشیه مراسم تجلیل از کارکنان و مربیان مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت در تولید، با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می‌شود که مرکز فنی و حرفه‌ای در این مورد رسالت سنگینی بر عهده دارد.

اشکان کاظمی بابیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کشور در حال حاضر مسئله ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای جوانان است، افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی از طریق مرکز فنی و حرفه‌ای یکی از اصلی‌ترین راهکارهای حفظ مشاغل موجود و ایجاد امکان جدید اشتغال است.

وی با اشاره به این‌که بهبود شرایط اقتصادی بستگی به تخصص و تجربه داشته و این امر مستلزم یادگیری، تلاش و مهارت‌آموزی است خاطرنشان کرد: توجه به اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند راهگشای توسعه اشتغال در کشور باشد و برای مهارت‌آموزی باید برنامه طولانی‌مدت داشت و با فراهم کردن بسترهای راه‌اندازی کسب و کار خانگی، توسعه مشاغل کوچک و بنگاه‌های زودبازده و کارآفرینی زمینه اشتغال مولد را فراهم کرد.

فرماندار قیروکارزین فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را علاوه بر کسب اشتغال، نیاز هر فرد برای زندگی بهتر در جامعه دانست و اضافه کرد: امروزه علاوه بر نقش آموزش در تسهیل امور روزمره وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص، یک نیاز اساسی در مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی به شمار می‌آید و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان عامل مهم تربیت این نیروها موردتوجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان رفع مشکل اشتغال را یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی جامعه دانست و تصریح کرد: ارتقای فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی بین مردم باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد چراکه یکی از راه‌های برون‌رفت از معضل بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت است.


کد مطلب: 9166

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9166/راه-برون-رفت-معضل-بیکاری-افزایش-مهارت-امکانپذیر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir