۰
plusresetminus

استقبال کشاورزان فسا از کشت محصولات مقاوم به کم آبی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت:کشاورزان این شهرستان برای مقابله با بحران خشکسالی از کشت محصولات مقاوم به کم آبی استقبال کرده اند.
استقبال کشاورزان فسا از کشت محصولات مقاوم به کم آبی
به گزارش حافظ نیوز، بختیار رحمانی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: یکی از راهکارهای علمی وکاربردی برای مقابله با بحران خشکسالی ، کاشت گونه های باغی و زراعی مقاوم به کم آبی با مزیت اقتصادی بالاست .

وی ادامه داد:با توجه به این که پسته به مصرف آب کمتری نیاز دارد و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی مناسب برای تولید این محصول و تغییر الگوی کشت، ترویج کشت پسته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان فسا در اولویت قرار دارد و خوشبختانه این امر با استقبال خوب کشاورزان این شهرستان از جمله بهره برداران بخش شیبکوه مواجه شده است.

رحمانی افزود:این استقبال به گونه ای است که در دو سال اخیر حدود 105 هکتار از اراضی شهرستان فسا به کشت پسته اختصاص یافته است.

وی ادامه افزود: نیاز آبی گیاه پسته شش هزار مترمکعب در طول سال زراعی است و در مقایسه با نیاز آبی 16 هزار متر مکعبی مرکبات ، نیاز آبی پسته تقریبا یک سوم مرکبات است و افزون بر این پسته جزو محصولاتی است که نیاز آن به کود به مراتب کمتر از سایر محصولات باغی و مرکبات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فساگفت:همچنین محصول پسته جزو میوه های خشک محسوب می شود که پس از برداشت بدون نیاز به هزینه بالای نگهداری در سردخانه در مقایسه با مرکبات با مشکلات کمتر و به راحتی نگهداری می شود و با قیمت مناسب و اقتصادی به فروش می رسد.

وی ادامه داد:با توجه به محدودیت منابع آبی هم به لحاظ کمی و هم کیفی و این که کشت گیاه پسته مورد استقبال کشاورزان شهرستان فسا قرار گرفته است، امیدواریم در آینده نزدیک این شهرستان به قطب پسته فارس تبدیل شود.

شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.ک/3
کد مطلب : ۹۱۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما