۰
plusresetminus

خشکسالی ها، وضعیت آب های ایران را تا سه دهه آینده ملتهب کرد

تاریخ انتشارجمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
مدیر گروه رشته کشاورزی دانشگاه پیام نور واحد فیروزآباد گفت: خشکسالی های ممتد نه تنها دهه های اخیر را متأثر کرد بلکه سه دهه آتی دیگر را برای رسیدن به وضعیت نرمال آب ها از ایران ربوده است.
خشکسالی ها، وضعیت آب های ایران را تا سه دهه آینده ملتهب کرد
به گزارش حافظ نیوز، مرضیه کشاورز، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:هر چند دوران ترسالی، آینده ای خوش بینانه فراروی برخی مردم گذاشته طوری که متصورند با پایان خشکسالی شدید و حاکمیت دوره ترسالی دیگر آینده شومی منتظر منابع آب های سطحی و آب های زیرزمینی نیست.

وی اضافه کرد: این پنداری بیش نیست چرا که با برداشت های بی رویه از آب های موجود در کشور چهار فصل رمقی برای جاری شدن دوباره شریان به رگ های حیاتی آب های ایران باقی نگذاشته است.

مدیر گروه رشته کشاورزی دانشگاه پیام نور فیروزآباد اشاره کرد: آب به عنوان یکی از منابع و ذخایر استراتژیک و توسعه به شمار می رود و متأسفانه با طفره رفتن از بار مسئولیت در قبال این ماده حیاتی ، عدم صرفه جویی و عدم استفاده منطقی و بجا از آن امکان بازگشت پذیری ذخیره های آبی طی دهه های آتی صفر صفر است.

وی بیان کرد: به فرض که در سالجاری و طی سال های آتی بارش فراوان ، یکنواخت ، متناسب و هر روزه ای را در سراسر کشورمان داشته باشیم که این محال است و از طرفی دیگر جیره بندی آب برای همه نقاط لحاظ شود ، با این تفاصیل اگر این اتفاق خوش بینانه بیافتد بین 25 تا 30 سال طول خواهد کشید تا منابع آبی استخراج شده و هدر رفته توسط ما ایرانی ها به حد وضعیت عادی و نرمال خود برسد.
کد مطلب : ۹۲۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما