آثار سینماگران استان فارس در سه قاره جهان نمایش در می آید

9 مرداد 1394 ساعت 10:44

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گزارش کرد که آثار سینما گران این استان بزودی در سه قاره جهان به نمایش در می آید.


به گزارش حافظ نیوز، روابط عمومی ارشاد اسلامی فارس به نقل از مدیر مسوول آموزشگاه آزاد سینمایی در شیراز افزوده است : فیلم های کوتاه بند ناف، زندگی دیگران و عروسک چینی بابا به تهیه کنندگی مدرسه کارگاهی سینمای این استان در سه قاره جهان همچون کشورهای کانادا، کره جنوبی و کنیا، نمایش داده خواهند شد.

فیلم کوتاه ' بند بناف ' ساخته علی زارع قنات نوی در جشنواره بین المللی اتاوا(کانادا) و انیمیشن کوتاه ' زندگی دیگران ' ساخته بهاره احمدی در بخش مسابقه جشنواره بین المللی OISFF سئول (کره جنوبی) و 'عروسک چینی بابا ' ساخته علی زارع قنات نوی در جشنواره بین المللی SLUM FILMنایروبی (کنیا) به بخش اصلی جشنواره راه یافتند.

به گفته زارع قنات نوی مدیر مسئول آموزشگاه آزاد سینمایی مدرسه کارگاهی سینما ، انیمیشن کوتاه ' زندگی دیگران ' به روایت دختری می پردازد که در پی از دست دادن امید خود برای ادامه زندگی ، در شرایط جدیدی قرار می گیرد .

انیمیشن ' زندگی دیگران ' به کارگردانی بهاره احمدی، نویسندگی علی زارع قنات نوی، انیماتور بهاره احمدی، تدوین ، صداگذاری و موسیقی آن نیز توسط علیرضا رهنما برنامه ریزی شده است.

همچنین فیلم کوتاه ' بند ناف ' در گونه تجربی می باشد که به روایت کابوسهای نا خود آگاه ِ یک دخترِ جوان، که زنانگی اش توسط نیرویی مرموز سرکوب شده است شاید از درون خودش ، می پردازد .

فیلم 'بند ناف' را علی زارع قنات نوی نویسندگی و کارگردانی کرده است و بازیگر آن را مهتا ده بزرگی، مدیرفیلمبرداری محمدهادی سبحانیان، صدابردارحسن شبانکاره، تدوین و جلوه های ویژه بصری علیرضا رهنما، مدیرتولید محمد حسن پور، طراح صحنه و لباس لیلا محمدی، منشی صحنه سمانه زارع قنات نوی، صداگذاری و موسیقی علیرضا رهنما ، گریم فرشاد تندنویس، دستیارکارگردانی را نیز علی زهتاب زاده به عهده دارد.

'عروسک چینی بابا ' داستان دختری را روایت می کند که زندانی شدن و کشته شدن پدر نویسنده اش را به وسیله عروسک های مادرش بازسازی می کند. این انیمیشن که با کسب مقام های متعدد در جشنواره های بین المللی خوش درخشیده است ، یک بار دیگر عرصه فرهنگ و هنر شیراز را در فراسوی مرزها بر سر زبان انداخت.

انیمیشن یادشده پیش از این جایزه بهترین فیلم جشنواره viwester سوییس ، بهترین انیمیشن از جشنواره کائوشینگ هنگ کنگ وجایزه بهترین انیمیشن از جشنواره بلاروس ، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از جشنواره viwester سوییس و جایزه و لوح تقدیر بهترین انیمیشن از جشنواره های انیماماندی و بلوهرزنته برزیل، اورلوک ایتالیا، اکسگراند آلمان، نائوسای یونان، سیکاف کره جنوبی ، میشیگان آمریکا را از آن خود کرده است.

این فیلم بیش از این کاندیدای 120جشنواره بین الملی بوده و در بیش از 130 جشنواره به عنوان نماینده ایران حضور داشته است.

انیمیشن ' عروسک چینی بابا ' به نویسندگی وکارگردانی، تدوین علی زارع قنات نوی ، بازیگران هدیه فروتن، علی ایرانمرد، پیروز تقی زاده، شراره مولا، انیماتور علی امامزاده، مدیر تصویربرداری محمدهادی سبحانیان ، مدیر تولید محمد حسن پور، طراحی صدا، جلوه های ویژه و تیتراژ علیرضا رهنما ، ترکیب صدا سینا خیاطان، طراح صحنه لیلا محمدی، طراحی لباس محمد ناصر نیازی، ساخت دکور مهدی دینکانی ، جلوه های بصری مصطفی خادمی، مشاور فیلمنامه محمد هادی سبحانیان، دستیار تدوین سجاد زارع ، عکاس علی کشاورزیان و منشی صحنه سپیده تجلی می باشد .

مدرسه کارگاهی سینما که تهیه کنندگی این آثار را برعهده داشته است یکی از آموزشگاه سینمایی کشور است که تاکنون توانسته در بیش از 200 جشنواره خارجی حضور داشته باشد و پر افتخارترین فیلم سال 2014 ایران در جشنواره های بین المللی را به نام خود ثبت کند .

از سایر آثار تولید شده در مدرسه کارگاهی سینما می توان به فیلم های کوتاه عقل سرخ ، فریادها و نجواها ، سفرنامه سیستان ، برندگان چیزی نمی برند ، پاییز خاکستری ، انیمیشن عروسک چینی بابا ، انیمیشن زندگی دیگران ، مستند بلند چراغ ها 'مستند پرتره استاد جمال میرصادقی' و مستند بلند با باران ببار'مستند پرتره استاد امین فقیری'نام برد.

این مرکز سینمایی هم اکنون نیز انیمیشنی با موضوع دفاع مقدس و مستندی در مورد شهر شیراز را در دست تولید دارد و همچنین موفق شده است با برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور اساتید مجرب سینمای ایران همچون فرزاد موتمن ، همایون اسعدیان ، سعید عقیقی ، محمد آلادپوش ، محمود کلاری ، محمدرضا اصلانی ، نازنین مفخم ، مهری شیرازی و زنده یاد ژیلا مهرجویی تعداد زیادی از علاقه مندان به سینما را با این هنر آشنا کند .


کد مطلب: 9255

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9255/آثار-سینماگران-استان-فارس-سه-قاره-جهان-نمایش-می-آید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir